جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مشاغل دانش بنیان در استان بوشهر تقویت می‌شود
بوشهر- رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مشاغل دانش بنیان در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حبیبی ظهر یکشنبه در آئین امضای تفاهم نامه همکاری طرح نخلستان اظهار داشت: برنامه‌های مشترک بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گفت: یکی از سازمان‌های موفق در کشور سازمان آموزش فنی و حرفه ای در بحث اشتغال است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: امروز بازنگری دوره‌های آموزشی، تغییر برخی سر فصل‌ها و ایجاد برخی دوره‌های جدید را با انعقاد این تفاهم نامه همکاری در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی به ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه ای در حوزه مهارت آموزی و توسعه مشاغل دانش بنیان اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه با رویکرد بهره برداری بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود طرفین، برای رشد و توسعه آموزش‌های مهارتی در فضای کسب و کار تهیه شده است.

حبیبی افزود: تفاهم نامه همکاری طرح نخلستان گام مؤثری در جهت تبدیل علم و فناوری به مهارت است و همچنین می‌تواند یکی از راه‌های برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد بین صنعت و دانشگاه باشد.

۴۴ درصد بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه ۴۴ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: در طرح نخلستان بر آن هستیم برای پنج هزار دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاهی در بازه زمانی پنج ساله شغل ایجاد کنیم.

عبدالمجید دراهکی تصریح کرد: ایجاد حلقه مهارتی در دانشگاه‌ها سبب گسترش فعالیت‌های دانش بنیان و تمهید مهارت‌های مشاغل آینده بر پایه تکنولوژی‌های نوین در کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز بعد از چندین ماه برنامه ریزی، طراحی نقشه راه و جذب شرکای اجتماعی موفق به اجرای طرح نخلستان با همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس در استان بوشهر شدیم.

در پایان آئین انعقاد این تفاهم نامه معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بازدید و با ظرفیت‌های مهارت آموزی این شرکت‌ها آشنا شدند

کد خبر 47465
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار