یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان سمنان/ هشدارها جدی گرفته شود
سمنان- استاندار سمنان با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت و اعیاد مرتبط با آن همچنین همزمانی بازگشت حجاج در روزهای آتی، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام بیش از پیش الزامی شد.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان سمنان طی هفته‌های آتی، تاکید کرد: علی رغم اینکه وضعیت کرونا در استان تثبیت شده و مدت‌ها است که شاهد بستری آی سی یو و فوت کسی نبودیم اما بازهم باید هشدارهای وزارت بهداشت را جدی گرفت.

وی با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن دهه ولایت، بر اساس دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده، می‌بایست با جدیت عمل کرد، ابراز کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نسبت به رعایت و ترویج پروتکل‌های بهداشتی بین جامعه اهتمام بیشتری داشته و نظارت‌ها را نیز افزایش دهند.

استاندار سمنان با اشاره به برگزاری مراسم، عروسی‌ها و جشن‌ها و… بیان کرد: اگر قرار است مراسم در فضای بسته انجام شود حتماً می‌بایست رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مقوله مهم استفاده از ماسک و تهویه سالم و مناسب هوا لحاظ شود.

هاشمی با بیان اینکه همزمانی اعیاد دهه ولایت و پس از آن برگشت حجاج نیازمند مدیریت است تا شاهد شیوع دوباره کرونا نباشیم، گفت: مردم در این شرایط، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار می‌توانند کمک حال مسئولان باشند.

وی همچنین از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و همچنین حج و زیارت خواست تا در زمینه بازگشت حجاج هماهنگی خوبی را لحاظ کنند و افزود: باید ورود حجاج با توجه به نگرانی‌هایی که در اجتماع مسلمانان در عربستان سعودی وجود دارد، کنترل و مراقبت شود تا خدایی ناخواسته فردی مبتلای به کرونا نباشد و برای او و خانواده‌ها نگرانی‌هایی ایجاد نشود.

استاندار سمنان خواستار برنامه ریزی پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم پیش رو نیز از سوی هیئت‌های عزاداری شد و گفت: هم اکنون طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت تمام شهرستان‌های استان سمنان به جز مهدی‌شهر در وضعیت آبی یا همان تثبیت شده کرونایی قرار دارند و امیدواریم مهدی‌شهر نیز به زودی به این خیل بپیوندد.

کد خبر 47527
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار