یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
روش نوین روکش حفاظتی آسفالت در استان بوشهر اجرا شد
بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: روش نوین روکش حفاظتی آسفالت چیپ سیل در ۱۳ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون با هدف اجرای روش‌های نوین محافظت از رویه آسفالت محورهای استان بوشهر، روش نوین چیپ سیل در محور مواصلاتی دمروبادان به خاییز در شهرستان تنگستان و راه ارتباطی کلل و دشت پلنگ در شهرستان دشتی اجرا شده است.

وی بیان داشت: برای اجرای روکش آسفالت حفاظتی (چیپ سیل) در محورهای ذکر شده مجموعاً ۴۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به موارد استفاده از این نوع آسفالت گفت: این روش در مواردی نظیر زبر شدگی، از بین رفتگی بافت سطحی، ترک‌های طولی و عرضی با شدت کم و دیگر خرابی‌های سطحی غیرسازه ای جاده‌ها کاربرد دارد.

اخترشناس پیرامون مزایای این روش بیان داشت: انعطاف پذیری، افزایش مقاومت در انعکاس ترک به لایه‌های بالایی، عدم آلودگی محیط زیست، کاهش ترک خوردگی در مقابل انبساط و انقباض و همچنین کاهش استفاده از قیر را می‌توان از مزایای روکش حفاظتی آسفالت چیپ سیل عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به انجام این روش حفاظتی برای نگهداری از رویه آسفالت راه‌های کشور تصریح کرد: به‌دلیل صرفه جویی قابل توجه در هزینه‌ها در استان نیز از این روش برای نگهداری رویه راه‌ها استفاده خواهد شد.

کد خبر 47687
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار