شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
نشست غدیرشناسی در دیلم برگزار شد
بوشهر- نشست غدیرشناسی در دیلم به مناسبت دهه امامت و ولایت با حضور تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه دیلم عصر یکشنبه در این مراسم اظهار داشت: هدف از بزرگداشت غدیر، برگرداندن مردم به چشمه جوشان غدیر است که سعادت دنیا و آخرت در آن نهفته و تجلی می‌یابد.

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: گرامیداشت این عید بزرگ بخاطر خاصیت و جایگاه والای آن است و ضرورت دارد، پیام آن را بگیریم و در ترویج آن بکوشیم.

وی بیان کرد: در این زمینه نباید کوتاهی شود و با کتاب و سخنرانی و فعالیت مجازی این امانت گذشتگان را به فرهنگ عمومی غدیر تبدیل کنیم که در این زمینه فرهنگیان مسئولیتی سنگین‌تر دارند.

غدیر عیدالله است

اسدی، با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: ولایت شعبه‌ای از توحید و در راستای توحید قرار گرفته است و عید غدیر که عیدالله است معروف به عید الله اکبر است باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

امام جمعه دیلم با بیان اهمیت شناساندن عیدالله اکبر در بین جوانان و نوجوانان افزود: هر کسی اگر خانواده خود را به هر میزان که می‌تواند در این مسیر آشنا کند، بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: هر کسی به هر اندازه‌ای برای غدیر تلاش کند همان اندازه از اجر آن بهره مند خواهد شد.

لزوم ترویج فرهنگ غدیر

اسدی گفت: با تشکیل جلساتی چون مراسم امروز و با دادن هدایایی در روز عید غدیر، این عید را زنده بداریم و با روش‌های دیگر و با خدمت و تلاش در راه ولایت، کار فرهنگی فرهنگ غدیر را فراگیر کنیم.

امام جمعه دیلم بیان کرد: فرهنگیان با آشنا کردن دانش‌آموزان و فرزندان با ولایت و اهمیت روز غدیرخم، در راه ترویج و تبیین فرهنگ غدیر تلاش‌کنند.

در این نشست که فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج)، دبیر بنیاد غدیر و اعضای شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند، از سادات فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان دیلم، با اعطای هدایایی، تجلیل شد.

کد خبر 48016
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار