شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
۱۰۸۰ میلیارد تومان اعتبار به سد دالکی تزریق می‌شود
بوشهر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان بوشهر ، از از تزریق یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان به ساخت سد دالکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سد دالکی دشتستان یکی از مصوبات سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان بوشهر است که نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات آب منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: در جریان سفر سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور به استان بوشهر روند سد دالکی بررسی و اعتبارات لازم به این سد اختصاص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اضافه کرد: در این سفر، معاون اجرایی رئیس جمهور از تزریق یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان به ساخت سد دالکی خبر داد.

وی با بیان اینکه سد دالکی در اشتغال، آبیاری نخیلات و آب شرب منطقه نقش مهم و تأثیرگذاری دارد گفت: ساخت این سد نقش مهم و ویژه‌ای در آبیاری ۱۰ هزار هکتار اراضی نخیلات در شهرستان دشتستان دارد.

وی افزود: سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب به عنوان بزرگترین سد هسته آسفالتی کشور در شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: ۲ میلیون اصله نخل و بیش از ۴ هزار خانوار کشاورز در انتظار تکمیل این سد هستند.

علی محمدی خاطرنشان کرد: تکمیل سد دالکی، پیش‌نیاز پایدار سازی مشاغل کشاورزی در بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتستان است.

وی افزود: کنترل سیلاب‌های معدود زمستان و رهاسازی پیوسته این آب در فصول گرم سال، کمیت و کیفیت خرمای این منطقه را ارتقا خواهد داد و اقتصاد مبتنی بر کشاورزی دشتستان را شکوفا خواهد کرد.

محمدی پیشرفت فیزیکی سد را ۴۲ درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت مناسب پروژه و تکمیل بودن شبکه آبیاری پایاب آن، امکان بهره‌برداری کشاورزان از این سد در کمترین زمان ممکن وجود خواهد داشت.

محمدی گفت: اعتبار مورد نیاز تکمیل سد دالکی را یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که هم اکنون ساخت بدنه این سد در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 50924
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار