یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
پرنده در خطر انقراض نجات یافت/ تیمار و رهاسازی پلیکان پاخاکستری
بوشهر- فرمانده پاسگاه محیط بانی شهید غلامعلی محمدی بخش بوشکان گفت: یک فرد پلیکان پاخاکستری آسیب دیده پس از تیمار رهاسازی شد.

مهرداد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پلیکان پاخاکستری از گونه‌های مهم مهاجر استان بوشهر است که در رده حفاظتی نزدیک به تهدید لیست سرخ جهانی، حفاظت شده و در خطر انقراض ملی، قرار دارد.

وی اضافه کرد: یک فرد پلیکان پاخاکستری آسیب دیده توسط همیار محیط زیست بخش بوشکان -شهر کلمه پس از تیمار و نگهداری زیر نظر پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان به طبیعت بازگردانده شد.

فرمانده پاسگاه محیط بانی شهید غلامعلی محمدی بخش بوشکان افزود: این پلیکان پاخاکستری، در حین مهاجرت به علت ضعف جسمانی ناشی از آلودگی خارجی پرها زمین گیر و توان پرواز خود را از دست داده بود.

وی ادامه داد: این پرنده با درایت همیار محیط زیست آقای سیروس جمالی گونه زنده گیری و تحت نظر این پاسگاه محیط بانی توسط این همیار طبیعت دوست تیمار و پس از کسب شرایط پایدار و امکان رها سازی در طبیعت رها سازی شد.

نوروزی اظهار داشت: هرساله با شروع فصل سرما در عرض‌های شمالی جمعیت متنوعی از پرندگان به سمت عرض‌های جنوبی و گرم‌تر کوچ کرده و کشور عزیزمان ایران و استان بوشهر نیز میزبان جمعیت کثیری از پرندگان مهاجر زمستان گذر و به‌ویژه آب زی و کنار آب زی است.

وی ضمن تقدیر از زحمات این همیار دلسوز از مردم طبیعت دوست استان بوشهر درخواست کرد میزبان خوبی برای این گونه‌های جانوری ارزشمند و زیبا باشیم.

کد خبر 51122
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار