شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
استان بوشهر در حوزه فرهنگ و هنر مظلوم واقع شده است
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در حوزه فرهنگ و هنر مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح یکشنبه در نشست کارگروه برگزاری ۳۴ دوره تئاتر استانی جشنواره فجر در بوشهر اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران علیرغم هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه، در اعماق قلوب مردم آزادی‌خواه جهان جای گرفته و هر روز بر پیشرفت و عظمت آن افزوده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: بنابراین پیشرفت ایران اسلامی در طول این چهار دهه بر کسی پوشیده نیست و بیان این دستاوردها نیز در سطح جامعه موج امیدآفرینی و ایستادگی بیش از پیش مردم در برابر این توطئه‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: از این‌رو نقش انقلاب اسلامی در تغییر نگرش به تئاتر که طاغوت تئاتر را وسیله‌ای برای انحراف و به قهقرا بردن جامعه می‌دانست، اما امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، تئاتر را به‌مثابه منبری برای رشد و تعالی و هدایت مردم می‌دانند و انقلاب اسلامی تئاتر را از تباهی و انحطاط نجات داد و به آن رفعت و جایگاه بخشید.

پورات تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی، جشنواره‌های متعدد آئینی و سنتی با هدف حمایت و رشد این هنر پرمخاطب، به‌طور مرتب در استان بوشهر و سطح کشور برگزار می‌شود و در سایه انقلاب اسلامی، هنرمندان تئاتر با توسعه نمایش آئینی، سنتی و مذهبی، این هنر رو به نابودی را احیا کردند.

لزوم توجه به حوزه فرهنگ و هنر

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه فرهنگ و هنر مظلوم واقع شده است، بیان کرد: در بخش تخصیص اعتبارات و بودجه به حوزه فرهنگ و هنر استان توجه مناسبی صورت نگرفته است اما با توجه به اینکه استاندار بوشهر نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ و هنر دارند، قطعاً شاهد تحولات خوبی در عرصه حمایت از فرهنگ و هنر و حمایت از هنرمندان استان خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر لیستی بر اساس اولویت جهت تجهیز و تعمیر پلاتوهای تئاتر استان تهیه و به سازمان برنامه و بودجه استان ارسال کنند تا در بازده زمانی کوتاه اعتبارات مورد نیاز آن‌ها تخصیص یابد.

وی یادآور شد: همچنین در حوزه اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی استان قطعاً توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر خواهیم داشت.

کد خبر 51444
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار