سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ - Tuesday, 21 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 0 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
صادرکنندگان گوجه فرنگی در بوشهر حمایت شوند
بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: برای رونق افزایی به بازار خرما و گوجه فرنگی، حمایت از صادرکنندگان و مباشران این محصولات ضروری است .

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر چهارشنبه در نشست امنیت غذایی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه کشاورزی ظرفیت بالایی دارد اظهار داشت: استان بوشهر در تولید گوجه فرنگی خارج از فصل، میگو و خرما دارای جایگاه ویژه‌ای است و حمایت از تولیدکنندگان باید به صورت بی‌وقفه در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به وضع تعرفه صادرات گوجه فرنگی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم تعرفه صادرات محصولات کشاورزی، از استان‌ها نیز مشورت بگیرد، چون شرایط و وضعیت معیشتی تولیدکنندگان نباید تحت تأثیر قرار گیرد.

باستین بیان کرد: در هفته‌های اخیر پیگیری‌های لازم را برای تغییر تعرفه صادرات گوجه فرنگی انجام دادیم و خوشبختانه با همکاری و مساعدت وزیر جهاد، تعرفه صادرات گوجه فرنگی به نزدیک صفر رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی برای خرید خرمای کشاورزان خاطر نشان کرد: با توجه به نگهداری ۸۰ هزار تن خرما در سردخانه‌های استان بوشهر، از وزارت جهاد تقاضا داریم از همه ظرفیت‌ها برای صادرات و همچنین فروش داخلی این محصول استراتژیک استان بهره گیرد.

باستین در ارتباط با وضعیت محصول گوجه‌فرنگی و نگرانی‌های کشاورزان استان از مشکلاتی که در عرضه این محصول به وجود آمده تصریح کرد: وزارت جهاد باید تمهیدات لازم را برای حمل و نقل و فروش محصول در نظر بگیرد تا مشکلات این قشر مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ضرر و زیان‌های وارده به صنعت مرغداری استان و آسیب جدی به مرغداران افزود: لازم است وزارت جهاد کشاورزی از طریق پشتیبانی امور دام، اقدام به خرید و ذخیره‌سازی مرغ مازاد کند تا آسیب بیشتری به تولیدکنندگان وارد نشود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت از مباشران و صادرکنندگان گوجه و خرما با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، گفت: برای رونق افزایی به بازار خرما و گوجه فرنگی، حمایت از صادرکنندگان و مباشران این محصولات ضروری است که پرداخت تسهیلات کم‌بهره می‌تواند گامی در این راستا باشد.

کد خبر 53076
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار