شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
۲۲ گروه با ۳۰۰ هنرمند در سیزدهمین دوره تئاتر بسیج شرکت کردند
بوشهر- جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: ۲۲ گروه با ۳۰۰ هنرمند در سیزدهمین دوره تئاتر بسیج به میزبانی بوشهر شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا دشتی صبح دوشنبه در دیدار هنرمندان با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: هر فرهنگ و تمدن و موضوعی تا در قالب هنر قرار نگرفته و ارائه شود، شانس نفوذ را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هنر باعث ماندگاری پیام می‌شود اضافه کرد: در بخش هنر لطمه‌هایی خوردیم و کوتاهی‌هایی صورت گرفته که باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خاطرنشان کرد: فعالان هنر انقلابی کارهای ارزشمندی را در این زمینه داشته‌اند ولی هنوز جای کار بسیار زیادی داریم که باید انجام شود.

وی افزود: در همین راستا سیزدهمین دوره تئاتر بسیج برگزار شده و توفیق داریم که در استان بوشهر میزبان هنرمندان باشیم که از ۲۲ استان کشور در قالب ۳۳ گروه نمایش خود را ارائه می‌کنند.

سردار دشتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اسکان هنرمندان و برنامه‌های جانبی این جشنواره ادامه داد: این برنامه اهداف بسیار خوبی را دنبال می‌کند که امیدواریم به نتایج مد نظر دست یابیم.

حضور ۳۰۰ هنرمند

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج نیز در این نشست اظهار داشت: ۳۰۰ هنرمند از ۲۲ استان کشور در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با عنوان سودای عشق شرکت خواهند کرد.

سعید نجفیان افزود: در این دوره ۳۳ نمایش در بخش استانی جشنواره تئاتر بسیج اجرا شده است که در پایان داوری ۳۳ اثر از ۲۲ استان کشور به مرحله نمایش صحنه‌ای و خیابانی سیزدهمین جشنواره سراسری بسیج راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه این آثار به مدت چهار روز در بوشهر، گناوه و خورموج در ۶۸ نوبت اجرا می‌شود بیان کرد: هر استان ۲ اثر برگزیده برای حضور در جشنواره کشوری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج به هیئت‌داوران ارائه کردند.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با بیان اینکه نمایش‌ها از دوشنبه در پلاتوها، مدارس و دانشگاه‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: از مجموع ۳۳ اثر بخش رقابتی جشنواره ۱۸ نمایش به‌صورت خیابانی و محیطی و ۱۵ نمایش صحنه‌ای اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۱۳ نمایش‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و هنرمندان مهرداد رایانی مخصوص، لیلی عاج، رضا گشتاسب، بهار کریم زاده و مسعود ملکوتی نیا داوری این بخش را به عهده داشتند.

نجفیان با تأکید بر اینکه تنها دید ویترینی به این جشنواره نداریم، اعلام کرد: پنج نمایش برتر در بخش صحنه‌ای ۵۰ میلیون تومان برای اجرای عمومی حمایت می‌شوند و پنج اثر برتر بخش خیابانی نیز ۲۰ میلیون تومان برای اجرای عمومی حمایت دریافت می‌کنند.

وی روی گشاده، مساعدت، حمایت و همراهی دست‌اندرکاران فرهنگی و سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر را از مهم‌ترین دلایل انتخاب این استان به‌عنوان میزبان سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر بسیج عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات، برگزاری این جشنواره بدون این همت و همراهی امکان‌پذیر نبود و همچنین نیروی انسانی و امکانات سخت‌افزاری استان بوشهر در تئاتر از دیگر عوامل انتخاب بوشهر برای میزبانی از جشنواره سودای عشق بود.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با بیان اینکه جمعه دوم دی‌ماه اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود، اعلام کرد: بخش نمایشنامه‌نویسی تنها به‌صورت کشوری برگزار و داوری این بخش به پایان رسیده است و پنج اثر برگزیده و ۱۰ اثر نخست از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در قالب کتاب چاپ و منتشر می‌شود.

کد خبر 53222
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار