پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
صنایع استان بوشهر به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انتظار می‌رود صنایع استان بوشهر به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در چهارمین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: دیپلماسی صنعت انرژی یکی از مهمترین مولفه‌هایی است که باید پیرامون آن تحقیق و بررسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر مسائل راهبردی حوزه انرژی اضافه کرد: قریب ۸۰۰ چاه کم بازده را داریم که اگر اینها به شکل علمی و دانش‌بنیان به چرخه تولید بازگردند ۱۵ درصد به تولید ناخالص ملی کمک می‌کند که رقم بسیار بالایی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه صنایع باید نگاه ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی خود داشته باشند تصریح کرد: صنعت در هر جغرافیا قرار می‌گیرد با خود مزایایی همراه دارد و البته آسیب‌هایی نیز ممکن است داشته باشد.

وی افزود: مدیریت هوشمند این است که مزایای استقرار صنعت را شناخته و تقویت کنیم و آسیب‌ها را به شکل بسیار علمی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی احصا کرده و در صورت امکان رفع کنیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری پیوست مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای دقیق آن را یک وظیفه بسیار مهم برای صنعت دانست و تاکید کرد: اجرای مسئولیت اجتماعی منفعت دو سویه خواهد داشت و صنعت بدون توجه به مسئولیت‌های اجتماعی با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیران موفق باید فرازمان باشند و به صورت کلان به مسائل نگاه کنند اضافه کرد: مسئولیت‌های اجتماعی یک پیوست ضروری است که باید در محیط پیرامونی صنایع مد نظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر رفع آلایندگی و حفظ محیط زیست را از مهمترین ابعاد مسئولیت‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: صنعت نفت آلاینده است و آب، خاک و هوا را آلوده می‌کند و بر سلامت انسانی هم تأثیر دارد که باید با فناوری‌های نوین این آلایندگی‌ها به حداقل برسد.

وی توسعه متوازن محیط پیرامونی با توسعه صنعت را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نباید توازن توسعه بین صنعت و محیط پیرامونی بر هم بخورد و نگاه یکسان و متناسبی وجود داشته باشد تا تعامل مردمی برای استقرار صنعت ایجاد شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای دگردیسی شغل پس از استقرار صنعت افزود: صنعت در هر جایی مستقر شود باعث دگردیسی شغل می‌شود و باید مدیران صنعت جبران این وضعیت را داشته باشند و مردم آنجا را با ایجاد مهارت وارد صنعت کنند.

وی گسترش مناسب وضعیت بهداشت و درمان محیط پیرامونی را از دیگر مسئولیت‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های درمانی در محیط پیرامونی صنعت یک ضرورت است.

امام جمعه بوشهر توسعه دانش‌بنیان پدافند غیرعامل را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: صنایع باید نگاه ویژه‌ای به پدافند غیرعامل چه برای خود صنعت و چه برای مردم داشته باشند.

وی افزود: حل تعارضات اجتماعی و قومی و ملی، توسعه ورزش همگانی، گسترش مراکز دانش‌بنیان مرتبط با حوزه انرژی، حمایت از مراکز دانش‌بنیان در سطح ملی، ایمن‌سازی همه مراکزی که می‌توانند آسیب به صنعت یا مردم بزنند از دیگر مسئولیت‌های اجتماعی هستند.

کد خبر 53290
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار