شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
هنرمندان متعهد تلاش‌ها برای به پستو بردن تئاتر را خنثی کردند
بوشهر- معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان متعهد نگذاشتند این جناحی که با اندیشه و تفکر مشکل دارد، صحنه را به خاموشی و سکوت بکشاند، و هنر را به پستو ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سالاری عصر شنبه در آئین پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور منطقه ۲ در بوشهر اظهار داشت: در همه جوامع تئاتری بودن به معنی فرهیختگی است و احترام تمامی هنرها واجب است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تئاتری‌ها در همه جا منشأ فکر و اثر هستند و اگر فرهنگ یعنی تجلی یک تفکر، پس تئاتر نیز تجلی تفکر است.

وی افزود: در جنگ فرهنگی تلاش می‌شود این تفکر تا حد امکان ظهور و بروز نداشته باشد به همین دلیل در شرایط ناملایم هر کشوری اولین جایی که مورد هدف قرار گرفته می‌شود، فرهنگ است.

وی با بیان این‌که در شرایط کنونی در کشور ما نیز تلاش می‌شود تا تئاتر را تعطیل کنند و فرهنگ را در پستو قرار دهند، گفت: این به معنای جنگ فرهنگی است که دشمنان تلاش می‌کنند اندیشه را به پستو بکشانند در حالی که اندیشه باید در صحنه باشد و دیده شود و تئاتر این کار می‌کند.

وی افزود: من از شما هنرمندانی که نگذاشتید این جناحی که با اندیشه و تفکر مشکل دارد، صحنه را به خاموشی و سکوت بکشاند، تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه سینما از تئاتر ارتزاق می‌کند افزود: هنرهای دیگر با تئاتر دیده می‌شوند و این نشان از جایگاه ویژه هنر تئاتر در فرهنگ دارد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم کردن امکانات برای برگزاری جشنواره‌ها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: «ما مسئولان هنری وظیفه‌ای جز تلاش برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری نداریم تا این مسیر توسط هنرمندان طی شود و امیدوارم این کاستی‌ها را بر ما ببخشید

کد خبر 53920
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار