جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
خرما به تغذیه دانش‌آموزان اضافه شود
بوشهر- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خرما دارای ارزش غذایی بالایی است و انتظار می‌رود که با برنامه‌ریزی مناسب به تغذیه دولتی دانش‌آموزان اضافه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی ظهر چهارشنبه در نشست میز ملی خرما در بوشهر با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای برگزاری جشنواره، نمایشگاه و میز خرما، اظهار داشت: باید از تجربه سایر کشورها در حوزه خرما از تولید و برداشت و بسته بندی گرفته تا فرآوری و صادرات و برندینگ استفاده کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چنین نشست‌های چند ساعته نمی‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم و باید دست به دست هم دهیم و مشکلات کوچک را حل کنیم.

وی تامین سرمایه در گردش فعالان حوزه خرما را یکی از نیازهای اساسی در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه ارائه تسهیلات باید جهت دهی مناسبی صورت گیرد تا مشکلات فعالان حوزه خرما حل شود. برخی از فعالان خرما لنگ یک یا ۲ میلیارد تومان هستند که باید دست آنها را بگیریم.

رضایی مصرف دولت را یکی دیگر از موضوعات دانست و بیان کرد: امسال هفت هزار میلیارد تومان برای تغذیه دانش آموزان در نظر گرفته شده است که انتظار می رود دولت خرما را هم به این سبد اضافه کند چراکه ارزش بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سیاست‌ها از گذشته اشتباه بوده است افزود: سال‌ها برای کالاهایی همچون روغن یارانه پرداخت شده است و انتظار می‌رود این یارانه‌ها به محصولات کشاورزی از جمله خرما داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت تهاتر برای صادرات خرما را یک پیشنهاد خوب دانست و افزود: کشاورزی باید از ارز نیمایی جدا شود و این کار می‌تواند کشاورزی ما را متحول کند و تلاش خواهیم کرد که حوزه کشاورزی مستثنی شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از فروشگاه‌های زنجیره مردم را غارت می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی از این فروشگاه‌ها با کلاهبرداری سودهای چند هزار میلیاردی به جیب می‌زنند که کسب و کارهای خرد را نابود می‌کنند و ثروت نصیب یک نفر می شود. برخی از این فروشگاه‌ها از خارج می‌آیند و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه نظارت مناسبی بر این فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد تصریح کرد: انتظار می‌رود که با نظارت دولت سودها تعیین شود تا به مردم ظلم نشود و برنامه‌ریزی شود که این سودها نصیب کشاورزان و دیگر فعالان این حوزه نیز بشود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود که بخش خصوصی در کشور قدرتمند شود افزود: در حوزه خرما بخش خصوصی قدرتمند نداریم و انتظار می‌رود که کنسرسیومی شکل بگیرد که توان تامین و صادرات را داشته باشند.

کد خبر 54294
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار