جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استان بوشهر باید وارد اقتصاد شود
گناوه- استاندار بوشهر گفت: ظرفیت های مردمی و خصوصی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری قابل قیاس با بخش دولتی نیست و بخش خصوصی و مردمی باید وارد اقتصاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح جمعه در نشست با جوانان شهرستان گناوه با بیان تجربیاتی از دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اظهار داشت: باید دید که چگونه ایران اسلامی و محور مقاومت در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم به پیروزی رسیدند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در دوران جنگ سرد و تا قبل از دوران دفاع مقدس هر جنگی رخ می‌داد آمریکا، بلوک غرب و سرمایه داری و کاپتالسیم از یک طرف جنگ وکمونیست ها و سوسیالیست‌ها و بلوک شرق با محوریت شوروی از طرف دیگر حمایت می‌کردند، اضافه کرد: برای اولین و آخرین بار در دنیا جنگی رخ دادکه هر دو ابرقدرت پشت سر یک طرف قرار گرفتند و تمام ظرفیت‌های خود را بر علیه نظام اسلامی بسیج کردند و باید دید که در این شرایط بسیجیان ما چگونه وارد میدان رزم و جنگ شدند.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌ها و کمبود امکانات در دوران دفاع مقدس و ایثارگری‌های بسیجیان و رزمندگان اسلام گفت: در دوران دفاع مقدس علیرغم همه کمبودها و در مضیقه بودن، حتی یکبار هم بسیجیان جان برکف به این کمبود امکانات و مهمات اعتراض و اعلام نارضایتی نکردند.

وی اضافه کرد: در دفاع از حرم و مدافعان حرم نیز همین گونه بود و در حالی که همه دنیا پشت سر داعش و جریانت حلبی گری بود و مدافعان تنها و با دست خالی در برابر آنها ایستادند.

استاندار بوشهربا بیان اینکه فکر نکنید که در دوران دفاع مقدس بین ما و دشمن توازن قوا ایجاد شد، هیچگاه توازن قوایی بین ما ایحاد نشد، بیان کرد: تحمل سختی، ایستادگی، مقاومت و مجاهدت در راه رسیدن به هدف کار را به نتیجه می‌رساند و دست خالی را بر سلاح و خون را بر شمشیر پیروز می‌کند و نهراسیدن از دشمن، با حداقل‌های موجود کار کردن دستاوردها و تجاربی گرانبهایی است که ما در ازای تقدیم هزاران شهید والامقام که در این راه داده ایم به دست آورده ایم.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام اینگونه جانفشانی کردند و به پیروزی رسیدند و امروز نیز ما برای ادامه پاسداری از نظام مقدس اسلامی در مقابل تمام دنیایی که در برابر ما ایستاده است راهی جز از همین طریق نداریم.

احمدزاده تصریح کرد: امروز مسیر ما دفاع از نظام اسلامی و انقلاب که هما

ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استان بوشهر باید وارد اقتصاد شود

ن امتداد راه دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم است که برادران ما به خاطر دفاع از آنها در غربت به شهادت رسیدند.

استاندار بوشهربا بیان اینکه در دوران ستمشاهی حکومت و دولت هیچ کاری به سلامت و بهداشت و زندگی و امکانات زندگی مردم نداشت بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی امکانات زیادی در کشور ایجاد شده است وباید قدرفرصت انقلاب را بدانیم و در ادامه راه و خدمت به این نظام که راه شهدا است، خدمت کنیم.

نظام مقدس اسلامی مردمی‌ترین حکومت است

وی ادامه داد: امروز نظام مقدس اسلامی مردمی‌ترین حکومت است و و قوی‌ترین پیوند بین مردم و حکومت در این نظام مقدس برقرار است که امام راحل آن را پایه گذاری کرد و رهبری معظم انقلاب آن را عمق و توسعه داد.

استاندار بوشهر بیان کرد: با درک دقیق از مسائل و با همراهی معاونین استانداری که از بهترین معاونین هستند شبانه روز در حال تلاش و پیشبرد کارها در استان هستیم.

صدور مجوز دوم سفر شناورها با پیگیری‌های مستمر

محمدی زاده با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص مجوز سفر دوم شناورها بیان کرد: سفر دوم لنج‌ها که قرار بود پیش از این انجام شود ولی به سرانجام نرسیده بود که با پیگیری‌های مستمر که انجانم دادم خوشبختانه به نتیجه رسید و حل و ابلاغ شد.

استاندار بوشهر بیان کرد: کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی قرار دارد و منابع و امکانات دولت محدود و نیازها بی شمار است اما با این شرایط تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی افزود: دولت در شرایط فعلی تلاش می‌کند که حقوق کارکنان به تأخیر نیافتد و هرماه ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیاردتومان بدهی باقیمانده از دولت قبل را بپردازد و تا تیرماه آینده آنها را تسویه کند و راهکار برون رفت از این شرایط بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و مردمی است.

ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استان بوشهر باید وارد اقتصاد شود

بخش خصوصی و مردمی باید وارد اقتصاد شود

استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌های مردمی و خصوصی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری قابل قیاس با دولت نیست و بخش خصوصی و مردمی باید وارد اقتصاد شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: امسال کل اعتبارات ارزش افزوده، حوزه عمرانی و نفت حدود ۶ تا ۷ هزار میلیاردتومان است در حالی که حجم یک سرمایه گذاری در سه راهی زیارت برای ساخت یک کارخانه ۷۰۰ میلیارد تومان با ایجاد اشتغال ۹۲ نیروی کار است که اگر قرار بود این مبلغ از دولت برای سرمایه گذاری در حوزه عمرانی تامین شود بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری دیگری برای احداث کارخانه غذای آبزیان بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان، و یک سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه غذای دام و طیور نزدیک به ۱۰۰ میلیاردتومان هزینه می‌کند که تمام تلاش ما حمایت از این سرمایه‌گذاران برای مشارکت در پویایی اقتصاد است.

افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس جمهور به استان

محمدی زاده بیان کرد: برای سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر حداقل ۷ هزار میلیار تومان پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح و ۷ هزار میلیارد تومان نیز آغاز عملیات اجرایی خواهند داشت.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در شهرستان گناوه سرمایه‌ها و درآمدها زیاد است وباید حس آنها برای ایجاد کارخانه را زنده کرد، اگرسرمایه ها به این سمت سوق داده شود ضمن آنکه ارزش افزوده برای سرمایه گذار خواهد داشت به تولید و اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: گناوه از مناطقی که پول و درآمد در آن زیاد است و گناوه ای ها اگر مزه ایجاد کارخانه را بچشند حرکت بزرگی به این سمت آغاز می‌شود لذا باید کمک کرد تا این حس در شهرستان گناوه ایجاد شود.

ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استان بوشهر باید وارد اقتصاد شود

توسعه بنادر شمال استان

محمدی زاده با اشاره به اجرای طرح توسعه بنادر شمال استان بیان کرد: از قرن‌ها پیش خورهای بنادر گناوه، ریگ و دیلم مرکز استقرار لنج‌ها بوده اما بدلیل فاصله از معدن سنگ بندرگاه برای این بنادر ساخته نشده است و وضعیت خور به همان وضعیت قدیم خود باقی مانده اند با این تفاوت که تعداد شناورها چند برابر شده است.

وی بیان کرد: در سفر گذشته رئیس جمهور احداث زیرساخت‌های سه بندر در شمال استان مصوب شده است.

و ی اضافه کرد: در طول یکسال از این سفر، مطالعات، ژئوتکنیک بندر گناوه انجام وجلسات مختلف در تهران برای تصمیم گیری درباره طرح‌هایی که می‌تواند اجرا شود صورت گرفته و طرح نهایی شد و اطلاعات مالی و فنی، بندر گناوه انتخاب پیمانکار، بستن قرار داد انجام شد که در دهه فجر عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد که این پروژه حداقل ۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی گفت: فقط در سه بندر شمالی استان بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه از مصوبات سفر استانی اجرا می‌شود که در ردیف مصوبات عدد ندارد و فقط دارای عنوان است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح توسعه بندرریگ در اردیبهشت سال آینده و بندر دیلم نیز در خرداد ماه آغاز خواهد شد.

وی گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در روستای جزیره بندر ریگ تا پایان سال آغاز خواهد شد که فرصت اشتغال حداقل هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد خواهد کرد.

محمدی زاده اضافه کرد: چندین پروژه نیمه تمام و رها شده در شهرستان از جمله محور کمربندی گناوه، جاده گناوه به گچساران و محور ساحلی و پل سید رضا با تلاش و پیگیری‌های فرماندار شهرستان گناوه، فعال شده است.

استاندار بوشهربا بیان اینکه ضعف مهارت در بین فارغ التحصیلان و متقاضیان اشتغال داریم بیان کرد: شرکت نفت و پتروشیمی ده تخصص را برای اشتغال اعلام کرده که هر شهرستان در این ده تخصص هر تعداد نیرو داشته باشد برای اشتغال معرفی خواهند شد و متقاضیانی اشتغال در این ده مورد نیز که این تخصص‌ها راندارند بعد از آموزش دوره‌های تعیین شده ۲ تا ۶ ماهه برای اشتغال تضمینی به کار معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن در استان گفت: در اجرای طرح ملی مسکن در گناوه به دلیل تامین نشدن زمین و کمبود آن، عقب ماندگی مواجه هستیم و فرماندار شهرستان گناوه نیز در حال تلاش است که این عقب ماندگی جبران شود.

ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استان بوشهر باید وارد اقتصاد شود

از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت می‌شود

استاندار با بیان اینکه از سرمایه گذاری بخش خصوصی به جد در استان حمایت می‌شود، گفت: درصدور موافقت اصولی، اخذ مجوزها، پرداخت تسهیلات بانکی، تغییر کاربری زمین نهایت کمک را خواهیم کرد و در حال حاضر در سراسر استان سرمایه گذاری بخش خصوصی شتاب گرفته است و در شهر گناوه نیز حرکتی آغاز کرد که باید در این زمینه کمک کرد.

وی گفت: گناوه در حوادث اخیر به خوبی مدیریت شد و در حوادث اخیر نیز که دشمن و ضد انقلاب با تمام ظرفیت و توان بر علیه نظام اسلامی برنامه ریزی کرده بود سه ماه شبانه روز تلاش کردیم وحتی کسی کشته یا زخمی نشد و لذا صمیمانه از نقش موثر اقشار مختلف مردم، بسیجیان سپاه، بسیج نیروهای انتظامی بچه‌های انقلابی و جهادی در سراسر استان انجام داند تقدیر می‌کنم.

استاندار بوشهر پیرامون تغییر مدیران دولت گذشته در شهرستان و استان به عنوان یکی از سوالات مطرح شده جوانان در این نشست اظهار داشت: مدیران ناکارآمد باید عوض کرد و فرماندار گناوه لیست مدیرانی که نیاز به تغییر دارند و باید عوض شوند را اعلام کند تا با حضور مدیرکل برای تغیر آنها تصمیم گیری شود.

استاندار بوشهر با اشاره به توزیع منابع ورزشی گفت: مبنای ما در توزیع منابع استان رفتار عادلانه بر اساس شاخص‌ها است و مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان شاخص‌ها را در تقسیم منابع ورزشی اعمال کند.

زمین فردگاه گناوه تغییر کاربری نخواهد داشت

وی با اشاره به آخرین وضعیت زمین فرودگاه گناوه گفت: این زمین متعلق به فرودگاه گناوه است و تغییرکاربری نخواهد داشت و به همین عنوان زمین باقی خواهد ماند و فرصتی برای آینده شهر خواهد بود.

سالن ورزشی دانش آموزی در هفته دهه فجر افتتاح خواهد شد گفت: هر سرمایه گذاری که در زمینه تولید غذای آبزیان ماهی و میگو و پرورش ماهی در قفس سرمایه گذاری و کار کند حمایت و کمک خواهیم کرد.

ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استان بوشهر باید وارد اقتصاد شود

جوانان گناوه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تشکیل دهند

استاندار بوشهرخاطرنشان کرد: جوانان فرهیخته شهرستان گناوه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تشکیل و فرصت‌های سرمایه گذاری در این شهرستان را تعریف و با سرمایه گذاران صحبت شود و آنها را برای سرمایه گذاری در شهرستان تشویق کنید.

وی با بیان این که هیچکدام از شما در این نشست خواسته‌های فردی بیان نکردید و همه صحبت‌هایتان مسایل و مشکلات و مردم و آینده انقلاب بود که انتظار از جوان‌ها همین است گفت: حرف‌های شما برای ما راهگشا و مفید است و به دغدغه‌هایی که در این نشست مطرح شد، ترتیب اثر داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف همه ما کار برای مردم است گفت: همه ما باید همدل و یکصدا دست به دست هم و با انگیزه خدمت به انقلاب و نظام و ادامه راه شهدا به همدیگر کمک کنیم.

در این نشست تعدادی از جوانان شهرستان گناوه در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی، حمایت از فعالیت‌ها فرهنگی مساجد، اشتغال، مسکن، ورزش، استفاده از نیروی‌های جوان و انقلابی، تغییر مدیران دولت قبل در شهرستان، بکارگیری جوانان بومی در شرکت‌های نفتی استان مطالبی بیان کردند.

کد خبر 54323
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار