جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کتاب« تولد نوشته‌ها» منتشر شد
بوشهر- کتاب «تولد نوشته‌ها» اثر مسعود عرب زاده نویسنده، شاعر و پژوهشگر بوشهری منتشر شد.

نویسنده کتاب «تولد نوشته‌ها» شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای نوشتن کتاب نگاه اقلیمی و طبیعت جاری جنوبی، از زادوبوم بزرگان، نقاشان و اهل قلم، آداب سنن قومی در شیوه زایش و زندگی بزرگان محور کنکاش بوده است.

مسعود عرب زاده افزود: از انتخاب شیوه و متد داستان کوتاه، برای نگارش بهره بردم که مخاطب با شخصیت و روند حیات بزرگان بهتر ارتباط داشته باشد.

حسین دهقانی پژوهشگر و مدرس هنر در مقدمه تولد نوشته ها آورده است: کتاب پیش رو حاصل تلاش بی‌ادعای جوان فرهیخته‌ای است که همیشه دغدغه‌ی آدم‌های دیار و زادبومش دارد و از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند تا هستی و هنر آنان را پاس بدارد و به نیکوترین شکل ممکن به تصویر بکشد و تقدیم مخاطبان کند.

دهقانی اشاره می کند: بن‌مایه تولد آن‌هم به‌گونه‌ای در قالب و قاب داستان کوتاه، خود شیوه‌ای جدید و پسامدرن و نوآوری خلاقانه است که مسعود عرب زاده که بعضاً نگاه شاعرانه دارد، سعی کرده به کمک واژه‌های لطیف و پرتکلف فضاسازی مناسب و مطلوب زیر مهمیز قلم بیاورد.

این کتاب با «سخنی از آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر» در تیراژ ۵۰۰ نسخه توسط «انتشارات قلمداران جنوب» وارد بازار نشر شده است.

نقاشی جلد کتاب «تولد نوشته ها» توسط غلامرضا احمدزاده، طراحی جلد، سپیده شیرکو، صفحه آرایی پری ناز شیرکو و ویراستاری سمیه صیادی انجام گرفته است.

«کندوکاو: آسیب‌شناسی هنر آستان بوشهر»، «لحظه نگاری یک روزنامه‌نگار»، مجموعه شعر «عاطفه آنجا بود» و قصه کودکان «جیک و جیک و جیک تولده»، آیینه تمام نمای استان بوشهر»، «گزارش های سفر نامه نویسان و نمایندگان سیاسی خارجی از بندر بوشهر» مربوط به دوران باستان تا اوایل قرن بیستم از این نویسنده و پژوهشگر منتشر شده است.

مسعود عرب زاده متولد ۱۳۶۳ بندر بوشهر و کارشناس ارشد علوم تربیتی برنامه‌ریزی آموزشی است.

کد خبر 54562
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار