جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
صادرات خرما از استان بوشهر ۱۷ درصد افزایش یافت/ تشویق صادرکنندگان
بوشهر- معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش ۱۷ درصدی صادرات خرما از استان بوشهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم محمد زاده ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته ۱۷ هزار تن از خرمای استان بوشهر صادر شده است که این رقم در سال جاری تاکنون ۲۲ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۳۵ هزار تن از محصول خرمای این استان باید صادر شود افزود: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از خرمای موجود در انبارها هم‌زمان با ماه رمضان به مصرف می‌رسد.

صادرات خرما از استان بوشهر ۱۷ درصد افزایش یافت/ تشویق صادرکنندگان

وی با بیان اینکه بخشی از خرمای باقیمانده در سردخانه‌های استان نیز به سمت بازارهای هدف صادراتی بارگیری و صادر می‌شود گفت: امروز متوسط قیمت خرما از ۱۰ تا ۱۵ به ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان از تولیدکننده خریداری و متوسط قیمت هر کیلو خرما از ۷۰ سنت به میانگین یک دلار و ۳۰ سنت افزایش‌یافته و به فروش می‌رسد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به بازارپسندی و تناسب ذائقه مردم هندوستان نسبت به خرمای کبکاب و اینکه ۱.۵ میلیون تن خرمای خریداری شده از سوی کشورها در دنیا یک‌سوم این محصول در بازار هندوستان به فروش می‌رود بنابراین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در تلاش برای دسترسی به این بازار بزرگ است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ تاکنون هیچ عوارضی از محصول خرما گرفته نمی‌شود بلکه این محصول تشویق صادراتی نیز دارد، گفت: نگرانی صادرکنندگان خرما عوارض صادراتی این محصول بود که با پیگیری‌های انجام شده. مشکل برگشت ارز برای صادرکنندگان خرما به‌تازگی از طریق تهاتر برطرف شده است به این صورت که در مقابل صادرات خرما امکان واردات میوه‌های گرمسیری برای فعالان این بخش فراهم شده و این به نفع صادر کننده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و خرمای جنوب کشور در استان بوشهر بیان کرد: با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران مجوز راه‌اندازی نخستین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و خرما جنوب کشور برای این استان گرفته‌شده و قرار است این پایانه در شهرک صنعتی برازجان راه‌اندازی شود.

محمد زاده افزود: بر این اساس با راه‌اندازی این پایانه صادراتی بخشی از محصولات کشاورزی استان‌های جنوب استان فارس، بوشهر، هرمزگان و خوزستان از طریق این پایانه انجام شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود در آینده محصولات آبزیان نیز از طریق این پایانه صادر شود

محمد زاده از برپایی نخستین نمایشگاه آبزیان استان بوشهر در اواخر بهمن خبر داد و گفت: حدود ۴۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود.

کد خبر 54580
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار