شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
۴ آب‌شیرین کن در استان بوشهر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود
بوشهر- استاندار بوشهر از آبگیری ۲ سد در استان خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، چهار پروژه آب‌شیرین‌کن در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح پنجشنبه در آئین افتتاح خط انتقال آب شهر بوشهر اظهار داشت: هرچند در گذشته با کمبود جدی آب شرب سالم در کشور روبرو بودیم ولی به برکت انقلاب اسلامی اقدامات گسترده‌ای در حوزه آب صورت گرفته است.

وی توسعه آبشیرین‌کن‌ها و ساخت سدها را از مهمترین راهکارها برای تأمین آب پایدار در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: با جدیت پیگیر سدسازی و احداث آب شیرین کن در استان هستیم.

استاندار بوشهر از آبگیری ۲ سد در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این سفر سدهای جدید را نیز در استان اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

محمدی زاده تصریح کرد: در استان بوشهر در موضوع آب شیرین کن در ۱۰ سال گذشته، حدود ۱۰۵ هزار متر مکعب ظرفیت آب شیرین کن استان بوده که در یکسال اخیر ۱۲۵ هزار متر مکعب آب شیرین کن جدید آغاز شده است.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی چهار آب‌شیرین کن در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور علاوه بر افتتاح ۲ آب شیرین کن شامل پروژه ۶۵۰۰ متر مکعبی وحدتیه و پروژه ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، دو پروژه نیز در بنک و عسلویه اجرایی می‌شوند.

محمدی زاده خواستار استفاده از ظرفیت آب کولر در استان شد و گفت: با توجه به اینکه چندین میلیون کولر گازی در استان در تابستان روشن است و هر کولر حدود ۵ لیتر آب برای شستن ماشین و …دارد، استفاده از این ظرفیت، از هدررفت آب جلوگیری می‌کند.

استاندار بوشهر گفت: رسانه‌ها به عنوان معاون پنجم استاندار در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از هدررفت آب اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان در راستای کاهش هدرفت آب اهتمام ورزند.

استاندار بوشهر به جیره‌بندی آب در بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: دو دلیل اصلی جیره‌بندی آب بوشهر یکی کمبود منبع تولید آب و دوم ضعف در خطوط انتقال و هدررفت آب است.

وی بیان کرد: هر دو موضوع به موازات هم پیگیری می‌شود که امروز خط انتقال آب را افتتاح می‌کنیم و در زمینه تأمین آب نیز با توسعه آب شیرین کن‌ها در این مسیر اهتمام جدی داریم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تا انتهای بهمن پروژه آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر به طور کامل وارد مدار خواهد شد.

کد خبر 54747
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار