شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
استان بوشهر ۶ سد در حال احداث دارد
بوشهر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در حال حاضر استان بوشهر ۶ سد در حال احداث دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی ظهر جمعه در آئین افتتاح یک پروژه در منطقه شبانکاره با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی، معدود سدهای کشور توسط شرکت‌های خارجی در زمینه طراحی و اجرا ساخته می‌شد.

وی اضافه کرد: به برکت توسعه دانش‌های زیرساختی در چهار دهه اخیر، هم اکنون ایران به صادر کننده تکنولوژی طراحی و ساخت سازه‌های آبی عظیم تبدیل شده است و پیچیده‌ترین عملیات اجرایی سدسازی در جهان توسط متخصصان ایرانی قابل اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: استان بوشهر نیز پیش از انقلاب اسلامی تنها دارای یک بند انحرافی بوده است و امروز علاوه بر ۶ سد در حال بهره‌برداری، ۶ سد بزرگ و چندین شبکه آبیاری، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به صورت هم‌زمان توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در حال انجام است.

وی ادامه داد: ارائه این خدمات تنها در سایه امنیت و آرامش کشور که حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع است، قابل انجام می‌باشد و امروز نیز بند محور ۱۰ شبانکاره به یادمان شهید حسین محمدی نام‌گذاری می‌گردد تا ادای دین کوچکی به همه‌ی پدیدآورندگان اقتدار و امنیت ایران اسلامی باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: این بند با حجم مخزن ۳۰۰ هزار مترمکعب، سومین طرح از پروژه‌ای جامع کنترل سیلاب شبانکاره است که به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بند محور ۱۰ شبانکاره با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، جلوگیری از بروز آسیب به زیرساخت‌های بخش شبانکاره و تغذیه منابع آب زیرزمینی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تاکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه ۱۷۰ میلیارد ریال است و محل تأمین آن منابع ملی است.

کد خبر 55056
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار