شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
بخش خصوصی در طرح‌های سدسازی استان بوشهر مشارکت کند
بوشهر- استاندار بوشهر حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه آب را یک ضرورت دانست و بخش خصوصی در طرح‌های سدسازی استان بوشهر مشارکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر جمعه در آئین افتتاح بند انحراف سیلاب شبانکاره دشتستان اظهار داشت: در توسعه زیرساخت‌های حوزه آب در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد اجرای طرح‌های مهمی هستیم.

وی با اشاره به روند ساخت ۶ سد جدید در استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه آب است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

استاندار بوشهر منطقه شبانکاره دشتستان را از نقاط مهم استان بوشهر در عرصه کشاورزی دانست و بیان کرد: در تولید محصولات کشاورزی پرسود و ارزشمند مانند گندم، جو، محصولات غذایی و استراتژیک ظرفیت‌های مهمی وجود دارد.

وی حمایت از بخش خصوصی برای مشارکت در اجرا طرح‌های سدسازی، بند انحرافی، آبخیزداری را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای استحصال روان‌آب‌های ناشی از بارندگی زمینه مشارکت بخش خصوصی در ساخت سد و طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر فراهم شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در منطقه شبانکاره ۳ بند انحرافی سیلاب ایجاد شده گفت: این طرح‌ها سبب استحصال آب‌های روان و هدایت به سمت اراضی کشاورزی شده، اما هنوز بیشتر روان‌آب‌های بارندگی روانه دریا می‌شود.

وی فراهم شدن شرایط اقتصادی برای سرمایه‌گذاران را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما راهی نداریم جز اینکه بخش خصوصی وارد این عرصه شود تا بهره‌برداری بهتری از آب باران داشته باشیم.

کد خبر 55058
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار