شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
جوانی جمعیت در برنامه مسئولان شهرستان جم قرار گیرد
بوشهر- امام جمعه جم گفت:جوانی جمعیت باید در اولویت اصلی کشور و مسئولین شهرستان جم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی ظهر سه شنبه در نشست با مسئولان شبکه بهداشت و درمان جم بابیان اینکه شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شده است اظهار داشت: برای تغییر این رویه و حمایت از فرزند آوری، نیازمند عزم جدی از سوی همگان است.

امام جمعه جم با تأکید بر اینکه شعار «ایران جوان بمان» تنها با شعار محقق نمی‌شود افزود: در کنار عزم ملی، مشوق‌های مناسبت اقتصادی و اجتماعی نیاز است که مردم برای تشکیل خانواده و فرزند آوری راغب شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیری جمعیت خسارت جبران‌ناپذیری به تولید، کارآفرینی و توسعه کشور وارد می‌کند و این بحران هم‌اکنون در چند کشور اروپایی ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت باید در اولویت اصلی کشور و مسئولین شهرستان جم قرار گیرد گفت: قرارگاه جوانی جمعیت باید به‌صورت مدون و هفتگی برگزار شده و اعضای این کارگروه نسبت به اجرای مصوبات آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بر لزوم تشکیل شورای جوان‌سازی در روستاهای شهرستان جم تأکید داشت و افزود: خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بسیج، دهیاران، شوراها و معتمدین محلی از اعضای این تشکل باشند و در راستای جوانی جمعیت گام‌های اساسی بردارند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به نقش مهم خانه‌های بهداشت روستایی در تحقق اهداف طرح جوانی جمعیت در کشور خاطرنشان کرد: بهورزان از اوایل انقلاب تاکنون با اقدامات ارزشمند خود در حوزه‌های بهداشت نظیر کلرزنی، واکسیناسیون کودکان، بیماریابی و … خدمات شایانی به مردم ارائه کردند و قطعاً نقش آن‌ها در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پررنگ‌تر از همیشه خواهد بود.

امام‌جمعه جم افزود: از ظرفیت روحانیون و طلاب به‌خصوص در ایام ماه مبارک رمضان برای تبیین طرح جوانی جمعیت استفاده خواهد شد.

کد خبر 55177
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار