جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 17 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
حماسه ۲۲ بهمن ثمره تدبیر رهبر انقلاب و آگاهی ملت ایران بود
بوشهر- امام جمعه جم گفت: حماسه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ثمره حکمت و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی و آگاهی و شعور ملت مقتدر ایران بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جم با تجزیه و تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی اظهار داشت: رهبری فرمودند که پیام ملت در ۲۲ بهمن استقامت و حمایت کامل از انقلاب بود؛ به ملت اظهار تعظیم می‌کنم و این حماسه حقیقی، پرشور و پرمحتوا نتیجه منحرف نشدن و استقامت ملت در خط انقلاب است و این راه پیشرفت و اقتدار، با اتحاد ملی و با نگاه انقلابی و نه ارتجاعی به مشکلات، یعنی تکیه بر همتی که دستاوردها را به‌وجود آورده، ادامه خواهد یافت که فعالیت جهادی و شبانه روزی همه مسئولان برای رشد اقتصادی و علاج دشواری‌ها به ویژه تورم، زمینه ساز آن خواهد بود.

وی گفت: رهبری با اشاره به حضور مردم علیرغم «تبلیغات پر سر و صدای دشمنان، مشکلاتی که مردم با همه وجود حس می‌کنند، هوای سرد و دیگر عوامل کاهنده انگیزه‌ها» گفتند: مردم با ایمان و بصیرت، همه اینها را نادیده گرفتند و همه با هم از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب ایران عزیز به میدان آمدند و صدای بلند خود را به گوش همه رساندند که فقط خداوند شکور قادر است شکر واقعی این حرکت عظیم ملی را بجا آورد.

وی ادامه داد: ایشان راهپیمایی «شنبه تاریخی ملت» را مصداق استمرار استقامت ملی خواندند و با اشاره به انحرافات تدریجی از خط اصلی حرکت در انقلاب‌ها گفتند: در انقلاب اسلامی هم برخی‌ها به دلایل مختلف با صراط مستقیم انقلاب زاویه دار شدند و کارشان به ضدیت با اصل انقلاب و آرمان‌ها کشیده شد.

امام جمعه جم گفت: حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حملات و شبهات مکرر دشمن درباره ضرورتِ نداشتن توان نظامی ایران گفتند: اولاً کشوری که این همه دشمن دارد باید به فکر خودش و ملتش باشد همچنانکه اوایل انقلاب وقتی فهمیدم عده‌ای می‌خواهند هواپیماهای اف ۱۴ را بفروشند به سرعت مصاحبه و افشاگری کردم و آن حرکت ناکام ماند.

وی بیان کرد: در این دیدار رهبر انقلاب تأکید کردند: بر اساس عقل و شرع، جهات دفاعی را کاملاً مورد توجه قرار داده‌ایم و بر اساس حکم قرآن، در آینده نیز هرچه می‌توانیم در این عرصه تلاش خواهیم کرد.

امام جمعه جم بیان کرد: به یقین حضور حماسی مردم شریف و آگاه باز هم یکی دیگر از معجزات انقلاب پر جاذبه و معنوی بود و روز ۲۲ بهمن را درواقع باید روز «مردم» بنامیم.

وی ادامه داد: معجزه حضور مردم هم از نظر جمعیت و کمیت و کیفیت حضور که در سرما و برف، بانشاط و شور و شعور انقلابی به میدان آمده بودند، هم بر سرمایه اجتماعی ایران و نظام افزود و هم پشت دوستان انقلاب در جهان را گرم کرد و هم دشمنان را مبهوت و متحیر ساخت که پیامدها و برکات آن به‌تدریج رخ خواهد نمایاند.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: حماسه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ثمره حکمت و کیاست و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی و آگاهی و شعور بلند ملت مقتدر بود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب، شخصیت بزرگی که در جنگ جهانی رسانه‌ای اخیر، آماج اصلی حملات دشمنان بود و مظلومانه و مقتدرانه، با سرانگشت هدایت‌های خود، اقتدار و انعطاف ولی فقیه را نمایان ساخت که نمونه اخیر آن عفو بزرگ و هوشمندانه هزاران نفر از محکومان اغتشاشات و زندانیان بود که موجی از امید و نشاط را پدید آورد.

وی یادآور شد: راهپیمایی اخیر نشان داد، مردم نجیب و صبور ما علیرغم همه نقدها و اعتراض‌هایشان، آنگاه که پای اصل نظام و تمامیت ارضی ایران به میان می‌آید با هوشمندی و بصیرت کم‌نظیر به منافع ملی و آرمان‌های انقلابی وفادارند و برای صیانت و پاسداری از ارزشهای دینی، ملی و انقلابی یعنی همان‌ها که هدف اصلی اغتشاشات پاییز بود می‌ایستند و پای می‌فشارند.

وی گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن اگر چه نقطه پایان بر یک فصل از جنگ ترکیبی دشمن بود اما از جهتی «نقطه آغاز» است.

وی اضافه کرد: دشمنان مردم با دیدن این صحنه عظیم به یاد ماندنی خشمگین شدند و کماکان سعی می‌کنند خشم خود را آشکار کنند و بیکار نمی‌نشینند و به فضل الهی پیروزی از آن اهل بصیرت است و انقلاب با این سرمایه عظیم مردمی با اقتدار به جلو خواهد رفت تا تمدن نوین اسلامی محقق شود.

وی یادآور شد: از مردم مجاهد و آگاه جم که با حضور بی سابقه خود شعور و آگاهی و قدر شناسی خود در ۲۲ بهمن به نمایش گذاشتند تقدیر وافر می‌کنم و از همه مردم همه اقشار همه صنوف و مسئولین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شوراهای اداری و تأمین و ستاد دهه فجر سپاه و بسیج و نیروی انتظامی. اصحاب رسانه بویژه جوانان پرشور تقدیر کنم.

یک سفر مهم در تقویت شراکت راهبردی

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به چین گفت: در این سفر از موضوعات مهم همکاری‌های تهران و پکن در حوزه‌های اقتصادی است، زیرا سند توافق همکاری‌های راهبردی ایران و چین نقطه اتکای پایداری برای این همکاری تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: اگر این سند عملیاتی شود، به طور طبیعی سقف همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های صنعتی، انرژی و تبادل کالا افزایش خواهد یافت، به‌ویژه این‌که چین آمادگی دارد به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار در حوزه‌های نفت و گاز، احداث خطوط ریلی سریع‌السیر و توسعه بنادر دریایی ایران سرمایه‌گذاری کند.

وی گفت: دومین موضوع مورد بحث رؤسای جمهور ایران و چین تهدیدات خارجی علیه دو کشور است که پکن از دخالت آشکار آمریکا و ناتو در امور داخلی تایوان نگران است، در حالی که ایران نگرانی‌های مشابهی در زمینه دخالت‌های آمریکا در منطقه دارد.

وی اضافه کرد: در جریان این سفر ۲۰ تفاهم نامه در حضور رؤسای جمهور دو کشور به امضا رسید و بعد از انعقاد این توافق نامه‌ها بر اراده جدی دو طرف برای همکاری و توسعه همکاری در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی، علم و فناوری تاکید شد.

تحیر دنیا از رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر در زلزله ترکیه و سوریه

امام جمعه جم بیان کرد: کمک‌های بیش از ۶۵ کشور جهان به ترکیه سرازیر شده و بنا بر گفته رئیس سازمان هواپیمایی سوریه، تعداد اندکی هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه از طرف ایران، امارات متحده عربی، روسیه، پاکستان، عمان، الجزایر، تونس، ارمنستان، اردن، صربستان، ایتالیا و هند به همراه سه هواپیما از طرف عراق به سوریه اعزام شده‌اند

وی گفت: غرب و آمریکا بار دیگر در آزمون انصاف، حقوق‌بشر و صداقت به سخت‌ترین وجه ممکن باختند و برگ ننگین دیگری در تاریخ خفت‌بار غرب در برخورد متناقض با موضوع حقوق‌بشر و انسانیت رقم خورد.

وی بیان کرد: در دنیای امروز گسل‌های تبعیض دردآورتر از گسل‌های طبیعت است و اکنون زلزله‌زدگان سوری به‌سختی قادر به کاهش درد و رنج خود هستند.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی با ورود به بحرین و جلسات محرمانه که البته فوری فاش می‌شود، بحرین را دروازه ورود به خلیج فارس می‌دانند ولی صهیونیست‌ها باید بدانند به درختی دخیل بسته‌اند که هیچ دردی از اشغالگران دوا نخواهد کرد و شیخ‌نشین بحرین حتی نمی‌تواند مردم خود را با خود همراه کند چه برسد به کشورهای عربی را با خود همراه کند..

وی با اشاره به روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی گفت: توجه ویژه و عملیاتی با ایمان به اقتصاد مقاومتی و توانمند سازی حوزه اقتصادی خرد و تعریف قرارگاه‌های پشتیبانی اقتصاد کلان امری مهم و حیاتی است.

وی با تسلیت سالروز شهادت حجت‌الاسلام محلاتی نماینده امام خمینی (ره) در سپاه روز روحانیت و دفاع مقدس (۱۳۶۴ ش) گفت: در آستانه ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، این «صدای انقلاب» بود که از حنجره شهید محلاتی به عنوان نخستین سخنگوی انقلاب، پیروزی نهضت و استقرار نظام الهی را در کشور از راه رادیو به ملت مسلمانان نوید داد

وی با اشاره به سالروز عهدنامه گلستان گفت: اسناد، مدارک و همچنین حافظه تاریخی ایرانیان در موضوع واگذاری سرزمین‌های مادری به طور ناخواسته‌ای با دوره قاجاریه پیوند خورده است و حافظه تاریخی ایران ضعیف نشود مطالب از قاجار و خراسان بزرگ تا هرات و هجمه به بوشهر و تهدیدات کشور وکلا تاریخ پاره پاره شدن ایران تا جدایی بحرین باید گفته شود تا نسل‌ها به تاریخ شأن مسلط شوند.

کد خبر 55239
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار