پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
جشن‌های نیمه‌شعبان در گناوه با محوریت مردم برگزار می‌شود
گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه نیمه شعبان از اعیاد بزرگ و نوید الهی و مربوط به آینده جامعه بشریت است گفت: برنامه های این ایام به ویژه نیمه شعبان باید به سمت مردمی بودن سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با تقدیر از دست اندر کاران برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی در ماه رجب اظهار داشت: با همکاری همه دست اندر کاران برنامه‌های ماه رجب به ویژه آئین معنوی اعتکاف شهرستان با کیفیت برگزار شد و حضور نوجوانان و جوانان در این برنامه معنوی از ویژگی‌های خاص بود که باید این سرمایه بزرگ معنوی حفظ شود.

امام جمعه گناوه با تقدیر از برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر و اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزود: علیرغم همه نقدها و مشکلات موجود اقتصادی که مردم دارند اما دلبستگی به نظام و انقلاب بر همه امور مقدم است و همواره پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: ملت ایران حضوری تاریخی و ماندگار در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال داشتند و بیش از ۲۰ میلیون نفر در این راهپیمایی باشکوه امسال حضور یافتند که به تعبیر مقام معظم رهبری «شنبه تاریخی» را ثبت کردند.

ضرورت حضور بین جوانان

وی با اشاره به در پیش بودن روز جوان با تاکید بر اینکه حضور بین جوانان باید بیشتر باشد گفت: روز جوان فرصت بسیار ارزشمندی است و باید از این فرصت برای حضور بیشتر بین جوانان و نوجوانان و پاسخ به سوالات و مقابله با هجمه‌های دشمنان بهره برد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه نیمه شعبان از اعیاد بزرگ و نوید الهی و مربوط به آینده جامعه بشریت است تصریح کرد: جشن‌های و برنامه‌های این ایام مبارک به ویژه نیمه شعبان باید بیشتر به سمت مردمی شدن سوق داده شود.

جشن‌های نیمه‌شعبان در گناوه با محوریت مردم برگزار می‌شود

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: در ایام نیمه شعبان باید بازار و فضای شهر را با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تزئین محیطی و انتظار فرج به بوی امام زمان (عج) معطر کنیم.

وی ادامه داد: شهر گناوه یک شهر مذهبی است و نصب بنرها و بیلبوردها در شهر و به خصوص ورودی شهر باید نماد فرهنگ، دیانت و در خور شأن مردم متدین آن باشد و لذا باید در واگذاری این بیلبوردها مدیریت و نظارت و توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات و حضور گردشگران و مسافران با فرهنگ‌های مختلف در شهرستان بیان کرد: مسافران و گردشگرانی که با خرده فرهنگ‌های مختلف وارد شهر می‌شوند، باید نسبت رعایت مسائل دینی و شئونات اسلامی پای بند و احترام قائل شوند.

حرمت ماه رمضان حفظ شود

امام جمعه گناوه گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز تظاهر به روزه خواری در سطح شهر به خصوص در بازار باید نظارت و دقت بیشتر شود و حرمت این ایام نگه داشته شود.

وی گفت: مسافرانی و گردشگرانی که در ایام نوروز وارد شهر می‌شوند از خوردن مواد غذایی در ملأ عام پرهیز کنند و در صورت مشاهده نیروی انتظامی برخورد کند.

وی گفت: بازاریان و دستگاه‌های متولی نسبت به نصب بنر و بیلبرد در سطح شهر و فرهنگ سازی پیرامون رعایت شئونات اسلامی در این ایام کمک کنند.

جشن‌های نیمه‌شعبان در گناوه با محوریت مردم برگزار می‌شود

برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان فرهنگ سازی شود

امام جمعه گناوه با اشاره به برگزاری مجالس ترحیم اموات در دوران شیوع کرونا بیان کرد: برپایی مجالس ترحیم اموات در دوران شیوع کرونا با توجه به شرایط فقط در آرامستان اجرا می‌شد و هزینه‌های سنگین مجالس نیز حذف شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به گرانی و هزینه‌های بالا برای خانواده‌ها این فرهنگ باید حفظ شود و مراسم ترحیم اموات فقط در آرامستان برگزار شود تا هزینه‌های موجود بر خانواده‌ها نیز کاهش یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی این موضوع را به صورت بنر در سطح شهر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کند تا این فرهنگ در شهر پابرجا بماند.

وی ادامه داد: تا قبل از پایان سال جلسه نهایی شورای فرهنگ عمومی گرفته شود تا دستگاه‌های مختلف برنامه‌های خود برای ماه مبارک رمضان، شئونات دینی و امر به معروف و نهی از منکر در ایام نوروز را ارائه دهند.

کد خبر 55554
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار