پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
اجرای طرح معلم تراز انقلاب اسلامی در استان بوشهر
بوشهر- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: برای هفته معلم در استان بوشهر پیشنهاد اجرای طرح معلم تراز انقلاب اسلامی را به وزارتخانه داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست مجازی با فرهنگیان استان بوشهر در شبکه شاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر معماران شجره طیبه امور تربیتی و ۱۴ شهید امور تربیتی استان اظهار داشت: آموزش‌وپرورش مصداق عینی و بارز شجره طیبه است و درختی است که ریشه تناور آن در زمین و شاخه‌های آن در آسمان گسترانده شده است و مردم بر زیر این سایه این درخت شکوهمند در حال زندگی هستند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان میوه‌های مفید و ارزشمند این شجره طیبه برای جامعه هستند.

موحدی با بیان اینکه ۳۰ ماه سخت کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: ویروس منحوس کرونا خسارات زیادی به آموزش‌وپرورش وارد نمود و سبب ایجاد گسست علمی گردید.

وی اضافه کرد: امروز جهان به این باور رسیده است هیچ تکنولوژی و هوش مصنوعی نمی‌تواند جای معلم را بگیرد و این درس بزرگی بود که کرونا به بشر داد.

موحدی یادآور شد: معلمان با تلاش و فعالیت جهادی، سعی کردند گسست‌های علمی و تربیتی را برطرف نمایند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تصریح کرد: در روزهای کرونا، معلمان ما باوجودی که بر روی تخت بیمارستان بستری بودند، کلاس درس را تعطیل نکردند.

دنبال فروش املاک آموزش‌وپرورش نیستیم

وی ضمن تشکر از تلاش‌های فرهنگیان بیان کرد: در ۱۵ ماه گذشته که به‌عنوان خدمتگزار مردم استان به‌عنوان مدیرکل در حال خدمت هستم، سعی کرده‌ام به دنبال ارتقا علمی استان و دفاع از جایگاه معلمان باشم.

موحدی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر، آموزش‌وپرورش استان بوشهر کم‌ترین چالش را داشت، گفت: این کار بزرگ با همدلی و هم‌افزایی تمامی فرهنگیان حاصل شد و دانش‌آموزان ما فریب حیله‌های دشمن را نخورند و به تحصیل و تعلیم پرداختند.

وی با بیان اینکه به دنبال فروش یک وجب از املاک آموزش‌وپرورش نیستیم، عنوان کرد: آموزش‌وپرورش استان بوشهر در زمینه سند دار کردن املاک، در جایگاه چهارم کشور قرار دارد و اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده از اموال را نخواهیم داد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر افزود: پس از ۴۳ سال سند مالکیت حدود ۶۰ هکتار از فضاهای آموزشی و فرهنگی به‌طور رایگان از بنیاد مستضعفان به آموزش‌وپرورش واگذار شده است.

موحدی گفت: ساماندهی مراکز رفاهی آموزش‌وپرورش در مرکز استان نیز یکی از اولویت‌های مهم ما بود که در حال حاضر این مراکز از بدهکاری فراوان به سوددهی تبدیل شده‌اند.

وی عنوان کرد: درمانگاه فرهنگیان استان پس از برنامه‌ریزی‌های منسجم و بهبود خدمات درمانی، در حال حاضر به حالت سوددهی درآمدهاست و در آینده نیز به دنبال آن هستیم به یک کلینیک تخصصی تبدیل شود تا جامعه فرهنگی استان از خدمات مطلوبی بهره‌مند شود.

موحدی گفت: در زمینه سند تحول بنیادین تنها استانی هستیم که پیوست عملی تدوین کردیم و برای هفته معلم پیشنهاد اجرای طرح معلم تراز انقلاب اسلامی را به وزارتخانه داده‌ایم.

اعزام ۷۰۰۰ دانش‌آموز به راهیان نور

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تصریح کرد: همایش دختران فاطمی، رهروان زینبی، پسران حاج قاسم و اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و ۱۸ اجلاسیه نماز را برگزار کرده‌ایم که گوشه‌ای از افتخارات ما در بخش پرورشی است.

موحدی از اعزام ۷ هزار دانش‌آموز دختر و پسر به اردوی راهیان نور خبر داد و گفت: این اقدام ارزشمند با همت سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر عملی شد و ۵ هزار دانش‌آموز نیز در مراسم اعتکاف شرکت نمودند که این اقدام در ۱۰ سال گذشته کم‌نظیر بوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از خرید یک میلیارد تومان کتب کنکوری خبر داد و گفت: این کتب به‌طور رایگان در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت تا از این فرصت برای ارتقا جایگاه علمی فرزندانمان استفاده کنیم.

موحدی اضافه کرد: تلاش کردیم سهمیه آموزش‌وپرورش استان بوشهر در آزمون استخدامی افزایش یابد؛ لذا از تمامی ظرفیت‌ها برای تکمیل این فرصت پیش‌آمده باید به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از ۱۱ سال با همت دولت مردمی ایران قوی و تلاش‌های وزیر آموزش‌وپرورش، خوشبختانه طرح رتبه‌بندی معلمان به اجرا در آمد.

کد خبر 55567
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار