شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
آمریکا از «سیاسی‌سازی» مساله منشأ همه‌گیری کرونا پرهیز کند
سازمان بهداشت جهانی ضمن درخواست از آمریکا برای انتشار اطلاعات مرتبط با منشأ همه‌گیری کرونا، درباره گمانه‌زنی‌ها و «سیاسی‌سازی» موضوع به این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پس از اعلام اداره تحقیقات فدرال آمریکا (ای‌بی‌آی) مبنی بر اینکه «نشت آزمایشگاهی در ووهان» منشأ همه‌گیری کووید -۱۹ بوده، سازمان بهداشت جهانی از آمریکا خواست تا اطلاعات مرتبط با این نتیجه‌گیری را منتشر کرده و از سیاسی کردن مساله خودداری کند.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی به شرح لزوم تعیین منشأ اصلی همه‌گیری کرونا پرداخت و این فرآیند را یک «الزام علمی و اخلاقی» توصیف کرد.

وی با اشاره به تماس با مقامات چین درباره این موضوع گفت: اگر هر کشوری درباره منشأ همه‌گیری کرونا اطلاعاتی دارد، ضروری است که این اطلاعات را با سازمان بهداشت جهانی و جامعه علمی بین‌المللی به اشتراک بگذارد.

ماریا فن کِرکوف، رئیس واحد فنی بررسی کووید -۱۹ در سازمان بهداشت جهانی نیز گفته است که این نهاد برای کسب اطلاعات بیشتر درباره منشأ کرونا، با سفارت واشنگتن در سوئیس تماس گرفته است.

وی گفت: به اشتراک‌گذاری اطلاعات همچنان ضروری و حیاتی است و آمریکا تاکنون اجازه دسترسی به داده‌های خود را نداده است.

پکن صراحتاً اتهامات درباره نشت آزمایشگاهی کرونا از آزمایشگاهی فوق امنیتی در ووهان را رد و این نظریه را تلاشی برای خدشه‌کار کردن چهره چین توصیف کرده است.

تدروس در ادامه درباره «تداوم سیاسی‌سازی منشأ تحقیقات» هشدار داد و گفت که رقابت بین دو کشور (آمریکا و چین) موضوع را به یک «فوتبال ژئوپلیتیکی تبدیل کرده که تنها به سخت‌تر شدن تشخیص منشأ کرونا و کاهش امنیت جهان منجر می‌شود.

کد خبر 55760
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار