شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
راهیان نور سفری معنوی و تاثیرگذار است
بوشهر - امام جمعه سعدآباد گفت: راهیان نور نامی آشنا و سفری معنوی برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی و مذهبی در ایران است که به بازدید از مناطق جنگی و سرزمینهای نور می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی در خطبه‌های این هفته شهر سعدآباد با گرامیداشت ۲۰ اسفند روز راهیان نور اظهار داشت: سفر کاروان زیارتی راهیان نور که در سطوح مختلف و برای اقشار مختلف جامعه اجرا می‌شود سفری معنوی به منظور آشنایی نسل جوان و کسانی که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و تجدید خاطره‌ای است برای رزمندگان اسلام و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام است.

امام جمعه سعدآباد افزود: توصیه می‌کنم به به این سفر معنوی بروید و از فیوضات و برکات شهدا بهره مند شوید.

کشاورز بارگاهی با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی ره گفت: یک سال پس از انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) بنیاد شهید تأسیس شد تا به خانواده‌های معزز و پر افتخار شهدا رسیدگی و خدمات ارائه دهد.

امام جمعه سعدآباد اظهار داشت: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان، جدّیت در امور فرهنگی خانواده‌های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارائه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت‌های این نهاد است.

کشاورز بارگاهی افزود: اما شهید و شهدا چه کسانی هستند که امام خمینی (ره) دستور تأسیس نهادی را برای رسیدگی به خانواده‌های آنان را صادر کردند.

کشاورز بارگاهی در ادامه ابراز داشت: در پاسخ باید بگوییم، خورشید، بزرگ‌ترین مؤذن صبح است و شهید، والاترین مکبر آزادگی، و آزادی محصول دل سپردگی مردان آسمانی جهاد و شهادت به عالمی فراتر از خاک است، محصولی که توازن عقل‌های زمین را درهم می شکند.

کد خبر 55947
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار