پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
اطلاعات مرتبط با منشأ کرونا از حالت طبقه‌بندی خارج می‌شود
مجلس نمایندگان آمریکا به طور متفق‌القول، به خارج کردن اطلاعات مرتبط با منشأ کووید-۱۹ از حالت طبقه‌بندی‌شده، رای داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، در آستانه سومین سال پس از شروع همه‌گیری شوم کووید-۱۹، مجلس نمایندگان آمریکا به طور متفق‌القول(419 رای موافق) به لایحه‌ای رای داد که بر اساس آن، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا باید اطلاعات مرتبط با منشأ کرونا را از حالت طبقه‌بندی خارج کنند.

البته این لایحه باید برای تبدیل شدن به قانون، به امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برسد.

سی‌ان‌ان نوشت: بحث و گفت‌وگو درباره این موضوع در مجلس نمایندگان مختصر و صریح بود: آمریکایی‌ها درباره چگونگی شروع انتشار کرونا و چگونگی ممانعت از وقوع اتفاقات مشابه، سوال دارند.

دستور خارج کردن اطلاعات از حالت طبقه‌بندی‌شده، بر اطلاعات مرتبط با آزمایشگاه ویروس‌شناسی «ووهان» چین تمرکز دارد؛ جایی که آمریکا مدعی است بین تحقیقات این آزمایشگاه و شیوع کرونا «پیوندهای احتمالی» وجود دارد.

این لایحه پس از آن در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شد که اداره تحقیقات فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) به‌تازگی مدعی شد که منشأ همه‌گیری کرونا، نشت آزمایشگاهی در ووهان بوده است.

با این حال، کارشناسان می‌گویند که منشأ پاندمی کرونا که تنها در آمریکا بیش از یک میلیون نفر را به کام مرگ کشانده، شاید تا سال‌ها شناخته نشود.

در صورتی که این لایحه به امضای بایدن برسد، نهادهای اطلاعاتی باید ظرف مدت ۹۰ روز، تمام اطلاعات و داده‌های مرتبط با پیوند احتمالی آزمایشگاه ووهان و منشأ کرونا را از حالت طبقه‌بندی خارج کنند.

کد خبر 55951
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار