جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
تفرش و دلیجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند
اراک-آخرین رنگ‌بندی کرونایی استان مرکزی اعلام شد که بر اساس آن دو شهرستان در وضعیت نارنجی، هشت شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت برای شهرستان‌های کشور از بیستم اسفندماه هیچ نقطه‌ی قرمز در استان وجود ندارد اما رنگ نارنجی به نقشه کرونایی استان برگشته و تعداد شهرهای با وضعیت زرد رو به افزایش است.

در این رنگ‌بندی دو شهرستان تفرش و دلیجان در وضعیت نارنجی، هشت شهرستان اراک، ساوه، خنداب، شازند، فراهان، زرندیه، خمین و محلات در وضعیت زرد و دو شهرستان آشتیان و کمیجان در وضعیت آبی قرار دارند.

با این ‌حال نگرانی‌هایی بابت شروع موج جدید کرونا در کشور وجود دارد کما اینکه وزیر بهداشت با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر اعلام کرد موج کرونایی که برای بهمن‌ماه منتظر آن بودیم الان در حال ایجاد شدن است.

این روزها دوباره کرونا جان تازه‌ای گرفته و از آنجا که عید باستانی نوروز هم در راه است، مردم باید برای ابتلاء نشدن به این ویروس همچنان الزامی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از یک به ۴ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۳ به ۲۳ شهر افزایش یافت.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۱۸ به ۱۸۶ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۱۶ به ۲۳۵ شهر رسید.

گفتنی است وضعیت قرمز به معنای خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی به معنی پرخطر و رنگ‌های زرد و آبی در اعلام رنگ‌بندی‌های کرونایی به معنای وضعیت‌های خطر متوسط و کم‌خطر هستند.

کد خبر 55981
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار