جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
«موقعیت مهدی»/گذشت و ایثار

بیست و پنجم اسفندماه مصادف است با روزی که به نام شهید مهدی باکری گلگون شده است. مردی که گویی جوانمردی را از شخصیت این شهید دوباره بازخوانی کرده‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر: بیست و پنجم اسفندماه مصادف است با روزی که به نام شهید مهدی باکری گلگون شده است. مردی که گویی جوانمردی را از شخصیت این شهید دوباره بازخوانی کرده‌اند، کسی که پیکر برادر شهیدش را به گرمای بیابان بخشید تا ثابت کند تعداد برادرانش به تعداد تمام جوان‌هایی است که از زیر قرآن مادرشان رد شده‌اند وامانت دارش کرده‌اند.تواضع و سادگی زندگی شهید باکری طوری بود گاهی هیچ کس باور نمی کرد این شهید گرانقدر فرمانده یک گردان در سخت ترین عملیات های جنگی است.

 

شهدا الگوی پذیرش مسولیت

 

 روز شهردار بنام شهید مهدی باکری مزین است، وقتی زندگی نامه این شهید بزرگوار را مطالعه می کنیم، متوجه می شویم که امثال شهید باکری چقدر در مقابل امانت الهی مسولیت پذیر بودند. روزی شهید مهدی باکری مسولیت شهردار بودن را رها کرد و از جان خویش گذشت تا از مردم و سرزمینش دفاع کند و ایثار بی بدیل آنان باعث شد تا امروز مسولان بتوانند در سایه امنیت بر صندلی های مسولیت تکیه کنند.شهید مهدی باکری از جمله جوانان نخبه میهن اسلامی ایران بود که فرماندهی گردان لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت و در بسیاری از عملیات های مهم جنگ تحمیلی جان نثاری کرد و در نهایت به دلیل مقاومت های خویش در عملیات حساس بدر به فیض شهادت نائل گردید.شاید اگر کسی او را در خط مقدم جبهه های جنگ می دید باور نمی کرد که باکری فرمانده ی یک گردان است چرا که ساده زیستی و تواضع ، از ویژگی های شخصیتی این شهید گرانقدر بود.تکریم شهادت زمان و مکان نمی شناسد و فرهنگیست که باید هر روز آن را آموخت و ادامه داد تا در سایه ی آن بتوان به رشد و تعالی جمعی رسید.

کد خبر 56148

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار