جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مبنای روابط بین المللی ایران بر مبنای عزت و مصلحت است
بوشهر- امام جمعه گناوه گفت: مبنای روابط جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها به جز رژیم غاصب صهیونیستی همواره بر اساس حکمت، عزت و مصلحت کشور بوده و خواهد بود .

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به تقارن ایام نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ایام نوروز پیش رو، ۲ بهار طبیعت و بهار قرآن و فطرت با هم تقارن یافته و امید است که بتوان از این فرصت الهی حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

امام جمعه گناوه افزود: از منظر آیات و روایات هم فصل بهار وهم ماه مبارک رمضان مدرسه و مکتب توحید و معرفت هستند و هرکس دل و جان خود را در حال و هوای این دو بهار قرار دهد از فیوضات آن بهره مند خواهد شد.

استفاده از فرصت تقارن ۲ بهار طبیعت و قرآن

وی بیان کرد: همانگونه که بهار رستاخیز طبیعت است، رستاخیز جان ما انسان‌ها نیز ماه مبارک رمضان است و در این رستاخیز جان‌ها خود را به خدا نزدیک تر می‌کنند و تقارن این ۲ رستاخیز فرصت مغتنمی برای سلوک انسان به سمت هدف خلقت و مسیر بندگی است.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی برای ورود به ماه ضیافت الهی گفت: ماه مبارک رمضان هدیه‌ای از سوی خداوند به بندگان است و هدیه‌ای بالاتر از آن وجود ندارد.

ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان

امام جمعه گناوه با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، گفت: امسال با توجه به تقارن ماه ضیافت الهی با ایام تعطیلات نوروز و ورود گردشگران باید علاوه بر نگه داشتن حرمت مهمانان و مسافران، حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و مکان‌های خاص با رعایت موازین شرعی برای عرضه مواد غذایی به مسافران در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: هر چند مهمانان نوروزی مسافر هستند و نمی‌توانند روزه بگیرند اما باید حرمت روزه داران و ماه مبارک را نگه دارند و تظاهر به روزه خواری نکنند.

وی تصریح کرد: در شهر بخصوص در بازار، ساحل، اماکن و مراکز اقامتی، گردشگری و پذیرایی، مبادی ورودی شهر تابلوهایی از پیام‌های اخلاقی و دینی و قرآنی پیرامون نگه داشتن حرمت ماه مبارک و اهمیت حفظ شعائر اسلامی و دینی برای استفاده مردم و مسافران نصب و پویش‌هایی در این زمینه ترویج شود.

گسترش محفل قرآنی

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: گسترش محافل قرآنی در فضاهای عمومی مثل پارک‌ها، محیط‌های تجمع پایگاه‌های میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری و محل استقرار مسافران نوروزی، مدارس انجام شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: حمایت از ناهیان از منکر در بحث روزه خواری در ملاءعام لازم است ضمن آنکه ضابطین نیز باید الزامات شرعی و قانونی را در برخورد با روزه خواری رعایت کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به ۲۹ اسفندماه روز ملی شدن صنعت نفت گفت: کشور ما دارای منابع عظیم زیرزمینی است که بسیاری از این ظرفیت‌های دست نخورده باقی مانده و سرمایه‌هایی برای نسل‌های آینده است اما نسبت به ذخائری که استخراج شده مسئولان باید همت کنند تا با بهره مندی از این ذخایر عظیم الهی به مردم جوانان کمک شود و مشکلات کشور حل شود.

مبنای روابط بین المللی ایران بر مبنای عزت و مصلحت است

توافق با عربستان یک حادثه مهم سیاسی

وی با اشاره به توافق دو کشور ایران و عربستان گفت: توافق بین دو کشور ایران و عربستان با وساطت چین یک حادثه مهم سیاسی بود که در آخرین روزهای سال اتفاق افتاد و تحلیل‌های مختلفی در فضای رسانه‌ای جهان پیرامون آن بیان شده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ایران اسلامی در شرایطی پا در میدان این توافق گذاشت که جنگ رسانه‌های جهانی و اغتشاشات ادراکی و سیاسی چند ماه اخیر را با پیروزی پشت سر گذاشت.

وی بیان کرد: هر سه کشور ایران، چین و عربستان به نوعی نیازمند این توافق بوده‌اند و هر کدام با نگاه به منافع ملی خود به این توافق ورود پیدا کردند، البته باید در تحلیل این توافق بدون بزرگ نمایی و ذوق زدگی مواجه شد و باید منتظر راستی آزمایی طرف مقابل نیز بود.

وی بیان کرد: ایران اسلامی در بازدارندگی دفاعی و حضور در پیمان‌های بین المللی جایگاه کم نظیری پیدا کرده است و با درایت دولت سیزدهم شاهد تحولات خوبی در همه عرصه‌ها داخلی و خارجی خواهیم بود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: مبنای روابط جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی همواره بر اساس حکمت، عزت و مصلحت بوده و خواهد بود و این اساس اصلی روابط ما در ارتباطات بین المللی است و هر کجا عزت، مصلحت و حکمت کشور ما اقتضا کند با همه کشورها بجز رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کنیم.

بیشترین زیان و خسارت نصیب رژیم صهیونیستی

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: بیشترین زیان و خسارت را در این شرایط نصیب رژیم مفلوک غاصب صهیونیستی و آمریکا در خارج و مخالفان و براندازان وامانده داخلی و خارجی که بعد از شکست در آشوب سازی ها و خشونت‌های بی رحمانه خود رویاهای آشفته آنها تبدیل به کابوس شده است.

کد خبر 56159
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار