شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
تورم در بازار شهرستان جم با تشکیل اتاق فکر مدیریت شود
بوشهر- امام جمعه جم گفت: تورم در بازار شهرستان جم با تشکیل کارگروه و اتاق فکر مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم اظهار داشت: رمضان ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان است که که از همه ماه‌ها ارزشمندتر و با فضیلت‌تر است و باید به خوبی تک تک لحظات آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» اضافه کرد: یکی از خلاءهای جدی موضوع سرمایه‌گذاری است که باید با برنامه‌ریزی زمینه آن فراهم و انجام شود.

امام جمعه جم با اشاره به چرایی انتخاب شعار مهار تورم و رشد تولید تصریح کرد: این شعار یک جنبه سلبی دارد؛ مهار تورم. یک بُعد ایجابی نیز دارد؛ رشد تولید. هرکدام از دو جز، مکمل یکدیگر هستند.

وی افزود: در حال حاضر مدیریت نقدینگی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از تورم است. علاوه بر این، کاهش هزینه‌ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه بانک‌ها و انضباط و شفافیت مالی ازجمله مواردی است که نقش مهمی در کنترل تورم دارند که اقتضائات موجود در کشور حکم می‌کند با توجه به شعار سال، دولت سیزدهم در حل این موضوعات اهتمام جدی به خرج دهد.

محمدی بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب هدف از تلاوت قرآن تأثیرگذاری بر شنوندگان آن باشد؛ شنیدن قرآن، کاری واجب و لازمه ایمان به پروردگار و زمینه‌ساز جلب رحمت الهی است که امکان تدبّر و تفکر در آیات الهی را هم فراهم می‌کند، بنابراین باید در کار تلاوت و استماع قرآن جدیت داشت.

وی افزود: رهبر انقلاب در همین زمینه به عموم مردم توصیه کردند به‌گونه‌ای عمل کنند که هر روز حتی اگر شده یک صفحه از قرآن را بخوانند. تلاوت آواز خوانی فقط تلاوت مطلوب نیست.

امام جمعه جم با اشاره به اینکه تورم و بازار شهرستان جم با تشکیل کارگروه و اتاق فکر مهار و مدیریت شود ادامه داد: تفاوت قیمت‌ها در اجناس مشابه حتی در خود شهرستان وجود دارد و بعضاً قابل مقایسه با شهرستان‌های دیگر استان هم نیست.

وی با بیان اینکه مردم تحت فشارند و مطالبه جدی از مسئولان امر دارند تصریح کرد: با اینکه غالب بازاریان ما متدین و خوب هستند ولی متأسفانه گران فروشی جوی ایجاد کرده است که بعضی از بازاریان منصف هم نگران هستند.

محمدی خواستار چاره‌اندیشی مسئولان برای بهبود وضعیت بازار شد و ادامه داد: مجدداً خواسته همیشگی ام در بحث ایجاد روز بازار و میدان میوه تره‌بار را تکرار و تاکید می‌کنم.

امام جمعه جم با گرامیداشت سالروز ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) تاکید کرد: آیت‌الله بروجردی را باید پشتوانه عظیمی برای انقلاب اسلامی بدانیم.

وی بیان کرد: هرچند انقلاب اسلامی یک سال پس از ارتحال ایشان و از سال ۱۳۴۱ آغاز شد، ولی زمینه‌های رشد و بالندگی آن از سال‌ها پیش فراهم شده بود و نقش آیت‌الله حائری یزدی در تأسیس حوزه علمیه قم و آیت‌الله بروجردی در حفظ حوزه به‌عنوان زمینه‌سازان انقلاب اسلامی نباید از نظرها پنهان بماند.

محمدی تصریح کرد: جلسات قرآن در شهرستان پربار با حضور قاریان و واعظان برگزار شود و از ظرفیت مؤسسات قرآنی استفاده شود.

کد خبر 56373
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار