سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
رفع آلایندگی در پارس جنوبی با جدیت دنبال شود
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رفع آلایندگی در منطقه پارس جنوبی با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مدیران پارس جنوبی اظهار داشت: پیشرفت‌های فوق‌العاده منطقه ویژه پارس جنوبی در دانش، تولید تجهیزات و راه‌اندازی تأسیسات را شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون در دانش تولید، انتقال، استخراج، صنایع، راه‌اندازی مجتمع‌های پالایش منابع انسانی متخصص و دیگر حوزه‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پیشرفت‌های قابل توجهی ثبت شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایران اسلامی پس از انقلاب اسلامی، به قدرت تأثیرگذاری بسیار بالایی با خودکفایی و استقلال دست یافته است خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی نعمت‌های بسیاری به مردم و جامعه اعطا کرده و باید همواره قدردان انقلاب اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره برای توقف انقلاب اسلامی توطئه و ترفندهای گوناگون برنامه‌ریزی و اعمال می‌کنند تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همواره برای خسارت به ایران در ابعاد مختلف دسیسه می‌کند و با انواع اخلال و تحریم اقتصادی اهداف خود را دنبال می‌کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تهاجم فرهنگی و اقتصادی و ادراکی را مورد توجه ویژه دشمنان انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: فعالیت مهم تلاشگران در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در تولید انرژی هیدروکربن و ارتقای سطح آن، تولید دانش، خودکفایی در منابع انسانی متخصص و رسیدن به مرجعیت در دانش، کالا و تجهیزات حائز اهمیت است.

لزوم مهار تورم

وی با بیان اینکه بسیاری از قطعات پالایشگاه‌ها و تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی در داخل کشور ساخته می‌شود افزود: مدیریت حفاری، انتقال، راه‌اندازی و تعمیرات تأسیسات بومی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به شعار امسال مهار تورم و رشد تولید تصریح کرد: هر چه در تولید رشد داشته باشیم مهار تورم فراهم می‌شود و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در مهار تورم نقش ویژه و اثرگذاری دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تأکید کرد: هر چه صادرات افزایش یابد ضمن کاهش قیمت ارز، حوزه تولید شرایط بهتری پیدا می‌کند و بر روی مهار تورم اثرگذار است.

امام جمعه بوشهر وزارتخانه نفت را یک وزارتخانه استراتژیک دانست و بیان کرد: وزارت نفت ضمن اینکه ثروت آفرین است نقش ویژه‌ای در ارتقای قدرت و توسعه دارد.

وی تولید ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی را نشان از توانمندی کارکنان این مجموعه دانست و افزود: کار و تولید در مجموعه پارس جنوبی وضعیت مهمی در عرصه اقتصاد، ثروت، تولید، توسعه پایدار و رفاه مردم فراهم کرده است.

لزوم حل مسائل زیست محیطی

صفایی بوشهری با بیان اینکه همیشه کارهای بزرگ در کنار خود دارای آسیب‌هایی است گفت: این آسیب‌ها و ضعف‌ها باید در حوزه مدیریت منابع انسانی، فعالیت‌های کاری شناسایی و در زمینه رفع آن اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر توجه به محیط زیست و رفع آلایندگی در منطقه پارس جنوبی گفت: آلایندگی منطقه پارس جنوبی هم برای کارکنان و خانواده‌های آنان و هم برای منطقه عمومی عسلویه و کنگان خطرناک است.

امام جمعه بوشهر جمع‌آوری فلرها در منطقه پارس جنوبی و تبدیل به ارزش افزوده را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: به محیط زیست منطقه ویژه پارس جنوبی و نقاط پیرامونی آن باید توجه ویژه شود.

صفایی بوشهری پیوست‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئولیت و پیوست‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی مطابق با نیازهای مردم منطقه اجرایی شود.

کد خبر 56463
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار