شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
جشن میلاد امام حسن‌ مجتبی (ع) در بوشهر برگزار شد
بوشهر- مراسم جشن میلاد حضرت حسن بن علی(ع) با تلاوت قاریان، سخنرانی و بیت‌خوانی در مسجد کوی بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا عاشوری استاد حوزه و دانشگاه صبح پنجشنبه در آئین میلاد کریم اهل‌بیت (ع)، به تبیین مبحث حق‌پذیری بر محور عدالت‌خواهی و اسلام‌خواهی پرداخت و اظهار داشت: برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.

وی با اشاره به اینکه کسی که تنها خداوند را ربّ خود می‌داند، در واقع شعار آرمانی‌اش «عَلی رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ» است، افزود: رفتار هر کس، برخاسته از انگیزه‌ها، دیدگاه‌ها و اعتقادات اوست، پس یکی از نشانه‌های ایمانی انسان‌های پرهیزگار «وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ» و «زادَتْهُمْ إِیماناً» است.

حجت‌الاسلام عاشوری با بیان اینکه ایمان، با عشق و خشیت درونی همراه است، یادآور شد: بر اساس اسناد مورخان از زبان علمای اسلامی اهل‌سنت بیان و در برخی کتب تاریخی مذاهب مندرج شده که امام حسن‌مجتبی (ع) از داناترین، زاهدترین و عالم‌ترین شخصیت دوران خودش بود.

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه آیه «وَ لا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحاً» در واقع برای ما این پیام را دارد که خصلت‌های درونی در رفتار انسان اثر گذار است، تصریح کرد: حقوق انسانی و اجتماعی انسان را محترم شماریم زیرا منزلت و کرامت خاصی نسبت به دیگر موجودات دارد.

جشن میلاد امام حسن‌ مجتبی (ع) در بوشهر برگزار شد

وی با تبیین این مطلب که حق همیشگی و باطل موقتی است، گفت: رهبری پیشوایان دینی در دنیا در سرنوشت انسان‌ها در روز قیامت تأثیر فراوانی دارد، پس درمی‌یابیم که شمولیت و فراگیری رحمت الهی چنان است که هیچ‌کس از امداد و کمک خداوند منع نگشته است.

حجت‌الاسلام عاشوری با بیان اینکه تحکیم به دین و اعتقاد به آرمان‌های دینی بخشی از نشانه‌های اسلام آوردن فرد مسلمان موحد است، اظهار کرد: دین به واسطه امام حسن‌مجتبی (ع) عزت پیدا کرد و همانطور که شما در دعای افتتاح هر شب ماه مبارک رمضان می‌خوانید کسی که باعث عزت دین می‌شود همان امام زمان و پیشوای دینی انسان‌های متقی و موحد و عترت رسول‌الله (ص) است.

وی تصریح کرد: امام حسن‌مجتبی (ع) باعث ذلت نفاق و ذلت اهل نفاق شد. اتفاقاً کاری که این امام همام انجام دادند موجب شد که آن نفاق معاویه و ویژگی مبارزه بر علیه دین در سلطنت معاویه نمایان و بر همگان مشخص شود.

پژوهشگر مکتب قرآنی فاطمیه شهر بوشهر تاکید کرد: تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی توسط تشکل‌های دینی و فرهنگی و با راهبری ترویجی رسانه‌های انقلابی و متعهد یک ضرورت آرمانی است.

کد خبر 56729
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار