یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
سامانه بارشی جدید وارد استان بوشهر می‌شود
بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی جدید وارد استان بوشهر می‌شود.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور، ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود طی روزهای سه شنبه تا پایان هفته به سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین از اواخر روز چهارشنبه تا بامداد جمعه در سطح استان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: آسمان استان بوشهر طی ساعات آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

ارتفاع موج به ۳ متر می‌رسد

محمدی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و از ظهر فردا در قسمت‌های شمالی و مرکزی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: طی این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر از ظهر فردا در مناطق شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی، پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد روی خلیج فارس از بعد از ظهر روز چهارشنبه تشدید شود و تا روز یکشنبه ادامه یابد.

وی از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید با سرعت گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت خبر داد و اظهار داشت: افزایش ارتفاع موج به ۱۵۰ تا ۳۰۰ سانتیمتر و گاهی بیش از ۳۰۰ سانتیمتر دور از انتظار نیست.

اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی

محمدی از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و افزود: این وضعیت ممکن است موجب خسارت به تأسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی و سازه‌های سبک و پیش‌ساخته در مناطق ساحلی شود.

وی با اشاره به خطر غرق‌شدن شناورها سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران و احتمال شکستن درختان در مناطق ساحلی خواستار لغو همه ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی، اضافه کرد: اجتناب از برپایی کمپ، اجتناب از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی ضروری است.

کد خبر 56873
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار