جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در گناوه برگزار شد
گناوه- همزمان با سومین شب از لیالی پرفیض قدر مراسم احیای این شب باحضور مردم خداجو و متدین شهرستان گناوه در سراسر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم ویژه سومین شب از لیالی با فضیلت قدر و شب بیست و سوم ماه رمضان همراه با آئین ویژه احیا، با حضور مردم متدین و خداجوی شهرستان گناوه در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن متبرکه و همچنین در منازل با همراهی رسانه‌ها برگزار شد.

همزمان با سومین شب از لیالی قدر آئین‌های ویژه و مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلی جمعه گناوه با حضور مؤمنان و خداجویان و شب زنده داران برگزار شد.

در این آئین قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداحان شهر و مداحی و قرآن به سر برگزار شد.

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در گناوه برگزار شد

مؤمنان شرکت کننده در آئین‌های احیا این شب عظیم با دعا و استغاثه و بر سر گذاشتن قرآن مجید، از درگاه خداوند متعال و بخشنده، آمرزش گناهان را خواستار شدند.

همچنین مراسم احیا شب بیست و سوم ماه رمضان در جوار یادمان شهدای گمنام گناوه، امامزاده سلیمان بن علی (ع)، مزار مطهر سید رضا و سایر اماکن مذهبی در شهرها و روستاهای شهرستان با حضور مؤمنان و شب زنده داران برگزار شد.

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در گناوه برگزار شد

بسیاری از مردم نیز از خانه‌های خود و همراه با برنامه‌های مجازی و رسانه‌ای تدارک دیده شده ویژه ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر مراسم این شب را برگزار کردند.

شب قدر شب یکی از شب‌های مهم و تعیین کننده در سرنوشت هر انسانی و بهترین فرصت برای طلب مغفرت و آمرزش گناهان است و در قرآن کریم و روایات ائمه (ع) مورد تاکید بسیار قرار گرفته و خداوند سوره‌ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است.

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند.

کد خبر 56973
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار