جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
روز قدس مظهر وحدت و اراده جهان اسلام است
بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: روز قدس مظهر وحدت و اراده جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار داشت: روز جهانی قدس تجلی وحدت و همگرایی امت اسلام در حمایت از فلسطین، انتفاضه و مقاومت و آزادی قدس شریف است.

وی روز قدس را یادگار بزرگ امام امت ذکر و بیان داشت: به برکت کار بزرگ آن مرد الهی، امروز روز قدس به یک جریان مستمر جهانی علیه صهیونیست‌ها و زمینه‌ساز تحکیم وحدت امت اسلامی تبدیل شده است.

خطیب جمعه کنگان به برکات روز جهانی قدس اشاره و گفت: مردمی بودن نه به عنوان یک مسئله سیاسی محض، تبدیل شدن مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف به یک مسئله اسلامی، بین ادیانی و یک مسئله بزرگ انسانی در دنیا، استکبار و ظلم ستیزی، فراموش نشدن مسئله فلسطین به عنوان مسئله مهم و اصلی جهان اسلام و زنده نگه داشتن مقاومت در منطقه و دنیا از برکات مهم روز جهانی قدس است.

محمودی رژیم کودک کش صهیونیستی را به تعبیر امامین انقلاب غده سرطانی دانست و بیان کرد: امروز به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری همه دنیا می‌دانند تنها راه نجات از رژیم جعلی صهیونیستی، راهبرد مقاومت و مبارزه است.

وی با استناد به فرمایش نبوی در خصوص شنیدن صدای مظلوم و پاسخ دادن به ندای آن اشاره و با تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: حضور گسترده امت اسلام در راهپیمایی روز قدس سرعت زوال و فروپاشی رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌کند.

امام جمعه کنگان با عنوان اینکه امروز به برکت مقاومت نه تنها رژیم جعلی صهیونیستی بلکه ارباب آمریکایی آن نیز رو به زوال است عنوان کرد: اتفاقات سیاسی اخیر در دنیا در حال عینیت و حقیقت بخشیدن به شعار جهانی مرگ بر آمریکا است.

محمودی در پایان این موضوع با اشاره به گشایش‌های جدید در رابطه بین ایران و کشورهای عربی به ویژه عربستان و نگرانی رژیم اسرائیل از این موضوع گفت: رژیم اشغالگر قدس در حال حاضر با طوفان بی سابقه جنگ در چند جبهه مواجه و شاهد آشوب‌های داخلی و ضربه خوردن از حزب‌الله و جریان مقاومت است.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تشکر از حضور گسترده مردم خداجو و مؤمن به ویژه جوانان و نوجوانان در لیالی قدر مخصوصاً در مصلای شهدای محراب و تشکر از هیئت‌های مردمی از آنان خواست تا در زمینه برنامه‌های محوری مشارکت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه کنگان در ادامه به موضوع شعار سال و وضعیت شهرستان‌های کنگان و عسلویه و نقش این شهرستان‌های صنعتی در تحقق شعار سال اشاره و گفت: مدیران عامل منطقه با تدبیر لازم و تشویق‌های لازم، کارگران و کارکنان را به سمت رشد تولید و افزایش صادرات میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی سوق و به مهار تورم کمک کنند.

محمودی افزود: مردم منطقه هم افتخار می‌کنند اگر محدودیت‌ها و مشکلاتی بابت حضور صنعت تحمل می‌کنند، ولی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی منطقه می‌تواند در جنگ اقتصادی با دشمن گام‌های بلند و مؤثری بردارد که امیدواریم در سال جاری با افزایش تولید و صادرات، مردم ایران اسلامی خصوصاً مردم منطقه هم بیشتر برخوردار و شاهد باشند پیوست‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی بهتر از گذشته انجام می‌شود.

وی به مشکلات برخی مساجد شهرستان و فرسوده شدن ابنیه آنها اشاره و از خیرین، مسئولین و صنایع پیرامونی خواست تا با مشارکت در بازسازی این بناهای دینی مشکلات آنها را حل کنند.

کد خبر 56997
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار