پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
زنده نگه داشتن شعله مقاومت از برکات اعلام روز جهانی قدس است
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: زنده نگه داشتن شعله مقاومت یکی از برکات مهم تعیین روز جهانی قدس از سوی امام راحل (ره) بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار داشت: یکی از ابتکارات امام راحل (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سال ۵۸ به به عنوان روز جهانی قدس بوده است که دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد و برکات زیادی در برداشته است.

امام جمعه گناوه افزود: امام راحل (ره) با این اقدام راهبردی به رژیم غاصب صهیونیستی و رژیم‌های حامی این رژیم جاعل و آمریکا و همدستانش فهماند که هیچ مظلوم و محرومی در جغرافیای زمین تنها نیست.

وی گفت: قدس به عنوان اولین قبله مسلمانان و دومین حرم الهی، که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره فرموده است و آن را یکی از مساجد و قبله گاه عالم و محل ورود پیامبر اکرم (ص) به آسمان‌ها یاد کرده است.

روز قدس، مخالفت همه جانبه با موجودیت رژیم صهونیستی

امام جمعه گناوه یادآور شد: روز جهانی قدس از زوایای مختلف حائز اهمیت است از جمله اینکه نشان دهنده مخالفت همه جانبه جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی ادامه داد: روز قدس به منزله اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی است و خارج کردن مسئله فلسطین از بعد ملی و تبدیل آن به بعد جهانی و اسلامی یکی دیگر از زوایای اهمیت این روز جهانی است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امروز مردم ایران اسلامی و همه مسلمانان آزاده جهان با زبان روزه، اما با حضور گسترده در این راهپیمایی شرکت و از آرامان های فلسطین و مردم مظلوم آن حمایت کردند.

وی با بیان اینکه مردم به بیک گفتند، بیان کرد: مردم ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به ندای رهبر فرزانه انقلاب، پیامبر گرامی اسلام و امیرالمومنین (ع) در حمایت از مظلومان مسلمان لبیک گفتند و در ایام شهادت مولای متقیان (ع) آمدند تا به وصایای امام شهید خود جامعه عمل بپوشانند.

زنده نگه داشتن شعله مقاومت از برکات اعلام روز جهانی قدس است

جلوگیری از افول و حذف شدن فلسطین

امام جمعه گناوه با بیان اینکه یکی از مهمترین برکات اعلام روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز قدس، جلوگیری از افول و حذف شدن فلسطین از تاریخ و روزگار بود گفت: دشمن درصدد بود که نام مردم فلسطین را از صفحه تاریخ محو کند که با انتخاب روز قدس، مساله فلسطین به یک مساله اسلامی و بین ادیان و حتی به یک موضوع انسانی و بشری تبدیل شد.

زنده نگه داشتن شعله مقاومت به برکت اعلام روز جهانی قدس

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن شعله مقاومت به برکت اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل (ره) از دیگر برکات تعیین این روز است، گفت: روز قدس به عنوان یک نقطه عطف است و این مساله باعث می‌شود تا مقاومت به یک مساله جدی تبدیل شود.

امام جمعه گناوه گفت: جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل (ره) تنها راه حل مساله فلسطین را نابودی اسرائیل می‌داند و رهبر فرزانه انقلاب نیز در سال ۹۴ وعده نابودی آن را اعلام فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

زنده نگه داشتن شعله مقاومت از برکات اعلام روز جهانی قدس است

وی گفت: ما امروز آثار این وعده رهبر انقلاب را در شکست‌های رژیم صهیونیستی می‌بینیم که نمونه‌های آن آزادی غزه و جنوب لبنان و افول این رژیم غاصب است.

امام جمعه گناوه با اشاره به حضور گسترده مردم روزه دار شهرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس از حضور پرشور مردم ولایتمدار این شهرستان در لبیک به ندای رهبری در راهپیمایی این روز جهانی قدردانی کرد.

ارتش جهوری اسلامی همواره مورد حمایت امام راحل (ره) و رهبری

حجت الاسلام رکنی حسینی با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جهوری اسلامی همواره مورد حمایت امام راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب قرار داشته است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ارتش نیز در دوران دفاع مقدس هزاران شهید و جانباز را تقدیم نظام اسلامی کرد و امروز در حوزه‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی به یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه تبدیل شده است.

زنده نگه داشتن شعله مقاومت از برکات اعلام روز جهانی قدس است

حفظ حجاب از وصایای مهم شهدا است

امام جمعه گناوه با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه گفت: امروز موضوع عفاف و حجاب در جامعه یک امر مسلم شرعی و دینی و قرآنی است که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات اخیر خود بر آن اشاره فرموده‌اند.

امام جمعه گناوه افزود: در همین ایام وزارت کشور بیانیه صادر و رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن به این امر توجه و تاکید داشتند.

وی بیان کرد: ساز کار این موضوع تعیین شده اما مردم باید از مسئولان اجرایی نسبت به موضوع عفاف و حجاب کمک و حمایت کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: اگر چه درصد افراد کم حجاب اندک است اما به فرمایش رهبری این افراد نیز غافل از پشت پرده و نقشه دشمنان از این حرکت سخیف هستند و اگر توجه کنند به دنبال اهداف دشمن حرکت نمی‌کنند.

وی گفت: توصیه به حفظ حجاب و عفت و پاکدامنی از وصایای شهدا است گفت: این توطئه دشمنان نیز با درایت و هوشیاری و برنامه ریزی خنثی خواهد شد و همه باید در این امر مهم کمک کنند.

امام جمعه گناوه با ابراز گلایه مندی از موارد تظاهر به روزه خواری بساط فلافل‌فروشی در میدان مرکزی شهر گناوه در ایام شهادت امام علی (ع) بیان کرد: ما مخالف کسب درآمد و ارتزاق مردم نیستیم اما باید با کسانی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند طبق قانون برخورد شود.

کد خبر 57002
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار