پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در پارس جنوبی افزایش یافت
بوشهر- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: سال گذشته میزان اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در پارس جنوبی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری تعهد اشتغال استان بوشهر ۱۸ هزار و ۳۱۳ نفر است.

وی اضافه کرد: تمام مجوزهای کسب و کار به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و مشاغل خانگی در سال گذشته در این راستا نسبت به سال ماقبل آن افزایش ۱۳ برابری یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نرخ بیکاری در زمستان سال ۱۴۰۰ را ۹.۹ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان با توسعه طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و اقتصادی در زمستان سال ۱۴۰۱ به ۷.۳ درصد کاهش یافته است.

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی

وی به نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹ درصد ثبت شد که این رقم در زمستان سال ۱۴۰۱ به حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.

کشاورزی با بیان اینکه این استان در شاخص نرخ بیکاری رتبه سوم کشور کسب کرده است تصریح کرد: تعهد اشتغال استان بوشهر در سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر بود که با تأکید استاندار بوشهر برای ۳۰ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شد ولی بر اساس آمارهای موجود در سامانه رصد اشتغال سال گذشته زمینه اشتغال ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شد.

رصد فعالیت‌های اشتغال

وی اشتغال در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۹۷۰ نفر از جوانان استان بوشهر در سال گذشته در منطقه ویژه پارس جنوبی اشتغال آنان فراهم و مشخصات این افراد در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر فراهم شدن این تعداد اشتغال در شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی را نسبت به تعهد اشتغال را افزایش ۱۴۰ درصدی دانست و ادامه داد: اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در منطقه پارس جنوبی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۳۷ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 57017
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار