پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
صندوق حمایت از هنر و هنرمند در استان بوشهر راه‌اندازی شود
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار تقویت دیپلماسی عمومی هنر در بوشهر شد و گفت:‌ صندوق حمایت از هنر و هنرمند در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری بعد از ظهر شنبه در دیدار با هنرمندان حوزه هنری استان بوشهر، هنرمندان را سرمایه‌های ملی و فرهنگی این مرز و بوم اسلامی و انقلابی دانست و گفت: دشمن‌شناسی و شناسایی طرح‌های دشمن یکی از رسالت‌های راهبردی هنرمندان در خط هنر مقاومتی است و باید توطئه‌های دشمنان را با مقابله، خنثی‌سازی کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هنرمندان بوشهری را هنرمندانی خلاق، فکور، ولایی و انقلابی و فراملی خواند و افزود: باید ظرفیت‌های حمایتی مناطق صنعتی مستقر در استان در اختیار هنرمندان و آثار معنوی و تولیدی این عزیزان بوشهری قرار بگیرد و با پیگیری ادارات تبلیغات اسلامی و حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام صادق (ع) و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تبدیل به یک مصوبه پایدار شود زیرا تأثیر هنر و کارهای فوق‌العاده قوی و والاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بوشهر با اشاره به اینکه هر کار هنری از دو بخش تولید محتوایی و اقتصادی تشکیل شده است که باید دارای یک مغز اقتصادی به‌همراه مدیریت علمی و فرهنگی باشد، بیان کرد: روز هنر در بوشهر نامگذاری شود و اینجانب طی برنامه‌ای به دنبال معرفی و تکریم و تجلیل از هنرمندان استان بوشهر هستم.

صندوق حمایت از هنر و هنرمند در استان بوشهر راه‌اندازی شود

وی تصریح کرد: نهادهایی مانند حوزه هنری و دیگر ادارات و تشکل‌های متولی چرا از جامعه فرهنگی و هنری و خانواده‌های هنرمندان تکریم و تجلیل نمی‌کنید؟، و بایستی برای رفع این موانع یک برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی صورت پذیرد.

صفایی بوشهری به تحلیلی از آفرینش‌های الهی و جایگاه سپاسگزاری انسان‌ها اشاره کرد و گفت: با اینکه چندین سال است که به نهادهای متولی متذکر شده‌ام که صندوق حمایت از هنر و هنرمند در بوشهر راه‌اندازی شود، ولی تا کنون اقدامی انجام نشده است و اگر هم این صندوق حمایت از هنر و هنرمند راه‌اندازی شود تازه مقدمه کار است و هدف ما باید تکریم، حمایت و کارآفرینی، سلامت و خدمت‌رسانی به مجموعه هنرمندان و خانواده‌های آنها باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بوشهر با تاکید بر اینکه نگذاریم شناسنامه استان بوشهر خاک بخورد، خواستار شد: نشست‌های دانش هنری پیرامون آن تولیدات و محتوای تولیدی و آثار هنری هنرمندان در کارگروه‌هایی با حضور هنرمندان در راستای ارتقای نقدینگی دانش انسان‌ها برگزار و نقد شود و لذا این موجب رشد و کمال می‌شود و این نوع جلسات بسیار ارزشمند است.

صندوق حمایت از هنر و هنرمند در استان بوشهر راه‌اندازی شود

وی افزود: آرشیو کار هنری در بخش زندگی‌نامه اشخاص و شناسایی مشاهیر مناطق شهری و روستایی و آثار این هنرمندان جمع‌آوری و دانشنامه مکتوب و دیجیتال آن گردآوری شود

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، استفاده از فضاهای مصلایی شهرستان‌های بوشهر برای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای و قرآنی را یک فرصت ارزنده برشمرد و تصریح کرد: در تجلی دیپلماسی فضای عمومی در بخش‌های مختلف در استان بوشهر دچار ضعف و نقصان است که باید دیپلماسی عمومی هنر در بوشهر تقویت شود.

کد خبر 57036
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار