دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 6 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
دستاوردهای معنوی ماه رمضان حفظ شود
امام جمعه گناوه گفت: دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان از جمله ارتباط با خدا، انس با قرآن، حضور در مساجد، کمک به نیازمندان، نوع دوستی و سایر دستاوردهای را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در گناوه با تبریک حلول ماه شوال و عید سعید فطر با به بیان روایات و احادیثی از ائمه و امامان (ع) در اهمیت این عید بزرگ مسلمانان اظهار داشت: عید فطر روز برگشت انسان به فطرت و سرشت خویش است و امروز روزی است که خداوند پاداش و جوایز روزه داران و مؤمنان را می‌دهد.

وی گفت: امام جمعه گناوه افزود: پرداخت زکات فطریه، مکمل روزه ماه رمضان و یکی از شرایط پذیرش روزه ماه مبارک رمضان از سوی خداوند است

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: امسال در شهرستان گناوه بنا بر تحقیق به عمل آمده بر اساس قوت غالب گندم و به ازای محاسبه شرعی سه کیلوگرم گندم میزان زکات فطریه برای هر نفر، ۶۰ هزار تومان تعیین شده است که مؤمنان و روزه داران می‌توانند به افراد مستحق پرداخت کنند.

دستاوردهای معنوی ماه رمضان حفظ شود

امام جمعه گناوه افزود: روزه داران فطریه خود را به افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و فقرا، خانوارهای نیازمند پرداخت کنند.

امام جمعه گناوه افزود: در ماه مبارک رمضان عبادت و روزه داری‌ها برای رسیدن به تقوای الهی است و باید بکوشیم تا دستاوردها معنوی این ماه مبارک و ضیافت الهی و از جمله ارتباط با خدا و انس با قرآن، حضور در مساجد، کمک به نیازمندان، نوع دوستی و سایر دستاوردهای را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه سن ازدواج در جامعه بالا رفته است گفت: این امر به عوامل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی و اشتغال بستگی دارد، اگر چه دولتمردان تلاش می‌کنند که مسکن و اشتغال را برای جوانان فراهم کنند.

دستاوردهای معنوی ماه رمضان حفظ شود

وی ادامه داد: در این زمینه خانواده‌ها از یک طرف و دولت نیز از طرف دیگر وظایفی بر عهده دارند که دولتمردان در حال تلاش در این زمینه هستند و خانواده‌ها نیز باید به امر کمک کنند.

امام جمعه گناوه گفت: خانواده‌ها و پدران و مادران باید به تشکیل خانواده و ازدواج جوانان کمک کنند و در امر مقدس ازدواج فرزندان خود که امر بسیار مهمی است سخت‌نگیری نکنند و از چشم بر چشمی پرهیز کنند.

دستاوردهای معنوی ماه رمضان حفظ شود

کد خبر 57240
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار