شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کارگروه علم و فناوری در استان بوشهر راه‌اندازی شود
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کارگروه علم و فناوری در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: دانشگاه نقش و رسالت مهمی را در پردازش شخصیت علمی و فرهیختگی دانشجویان دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل پرورش شخصیت انسان فرهیخته با هویت دینی، ملی و مؤثر در کشور است ادامه داد: دشمنان و معاندان نظام اسلامی تلاش ویژه‌ای برای صدمه زدن به دانشگاه‌ها دارند.

امام جمعه بوشهر از تلاش دشمن برای توقف، تضعیف و تخریب دانشگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تقویت مراکز آموزش عالی در حوزه‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار، مدیریت محتوایی، فرهنگ و بصیرت یک ضرورت است.

وی با اشاره به جایگاه راهبری و استراتژیک دانشگاه در یک استان و ساختار هندسی کشور اضافه کرد: دانشگاه خلیج فارس بوشهر یک مرکز آموزش علمی مهم، مادر و پایه است.

صفایی بوشهری با تأکید بر برگزاری همایش‌های علمی، تخصصی و فناوری از سوی دانشگاه خلیج فارس در طول سال ادامه داد: داشتن استانی قوی و اثرگذار مستلزم توجه به حوزه علم و فناوری است که دانشگاه خلیج فارس در این عرصه گام‌های مهم و مؤثر برداشته است.

وی تأثیرگذاری مرکز آموزش عالی خارج از مجموعه دانشگاهی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دانشگاه باید در محیط استانی اثرگذار باشد که برپایی همایش‌های تخصصی بر اساس ظرفیت‌های مختلف استان و ارتباط دوسویه مردم با دانشگاه برای تحول در استان یک ضرورت است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تشکیل کارگروه علم و فناوری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ضمن توجه به برنامه و طرح‌های علمی و فناورانه باید به پیوست‌های فرهنگی، بصیرتی و اجتماعی در دانشگاه‌ها توجه ویژه شود و مورد بررسی قرار گیرد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای منطقه ویژه علم و فناوری است گفت: باید از این ظرفیت در ابعاد گوناگون علمی، طرح‌های دانش‌بنیان و تأثیرگذار در فضای ملی و بین‌المللی استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر توجه ویژه به مطالبات دانشجویان و بررسی مسائل و مشکلات آنان تصریح کرد: ارتباط دوسویه مسئولان و مردم با دانشگاه و فراهم شدن ارتقای رفاه و آسایش دانشجویان در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 57282
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار