شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶

به گزارش خارگ آنلاین و به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، شهرام اسلامی امروز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: با حضور تیم برنامه‌ساز شبکه مستند، ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی جزیره خارگ در قالب مستند خلیج‌فارس به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.

مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی جزیره خارگ با اشاره به محتوای این برنامه افزود: مستند خلیج‌فارس با محوریت آب از سرچشمه‌های رشته کوه زاگرس در استان خوزستان آغاز و در مسیر خود با ورود به خلیج‌فارس و معرفی ظرفیت‌های تاریخی استان بوشهر به ویژه جزیره خارگ، وارد استان هرمزگان خواهد شد.

او به نقش این جزیره در تاریخ و تمدن خلیج فارس پرداخت و ادامه داد: جزیره خارگ به واسطه دارا بودن ذخایر آب شیرین از کشاورزی پر رونق برخودار بوده و این دو ویژگی یعنی آب شیرین و آذوقه در دل آب شور خلیج‌فارس، این جزیره را به لنگر گاهی برای توقف شناورها در طول تاریخ تبدیل کرده است.

اسلامی اضافه کرد: وجود قنوات تاریخی مربوط به دوره ساسانی و کتیبه هخامنشی خارگ با محتوای آب و آبادانی از جمله این آثار است.

مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی جزیره خارگ بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت.های تاریخی و گردشگری این جزیره در رسانه ملی انجام شده و در این رابطه بخشی دیگر از ظرفیت‌های جزیره در حوزه تاریخی و میراث ناملموس مستند نگاری شده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: این مستند به تهیه کنندگی پیام مهنانی و کارگردانی ایمان بدری در ۳ قسمت برای بهار سال آینده آماده شده و از طریق شبکه مستند سیما به روی آنتن خواهد رفت.

کد خبر 57341

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار