سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ - Tuesday, 21 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 0 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
نقشه کرونایی استان مرکزی زرد شد
اراک- بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده خوشبختانه هیچ نقطه قرمز و نارنجی‌ در استان مرکزی وجود ندارد و اکثر شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت برای شهرستان‌های کشور از ۹ اردیبهشت‌ماه خوشبختانه هیچ یک از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار نگرفته و تمامی ۱۲ شهرستان استان در وضعیت زرد و آبی هستند.

در این رنگ‌بندی شهرستان زرندیه در وضعیت آبی و شهرستان‌های اراک، آشتیان، تفرش، شازند، خمین، دلیجان، فراهان، کمیجان، ساوه، محلات و خنداب در وضعیت زرد هستند.

تا دیروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۱۲۹ نفر از آن‌ها بستری شدند و متأسفانه در طول ۲۴ ساعت منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه، ۱۲ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۸۳ نفر رسید.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از چهار شهر در رنگ بندی قبلی هم اکنون به صفر شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۹ به ۹ شهر کاهش یافته است.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۳۵ به ۲۱۳ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۷۰ به ۲۲۶ شهر رسید.

گفتنی است وضعیت قرمز به معنای خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی به معنی پرخطر و رنگ‌های زرد و آبی در اعلام رنگ‌بندی‌های کرونایی به معنای وضعیت‌های خطر متوسط و کم‌خطر هستند.

برای بهبود کامل شرایط کرونایی لازم است رعایت پروتکل‌ها به خصوص استفاده از ماسک کماکان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 57416
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار