یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
خیرین و گروه‌های مردمی فعال در زمینه ازدواج حمایت شوند
بوشهر- فرماندار کنگان گفت: خیرین و گروه‌های مردمی فعال در زمینه ازدواج در این شهرستان حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریبی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت اظهار داشت: از ظرفیت فعالین رسانه در فضای مجازی و روحانیون در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استفاده شود.

وی ضمن اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جوانی جمعیت توسط مقام معظم رهبری، اضافه کرد: امروز مطالعه دقیق و هدفمند آمارهای جمعیتی و رصد آن‌ها ضروری است و تأمین زیرساخت‌های حمایت از خانواده و ترویج فرهنگ فرزندآوری وظیفه جهادی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است که باید به صورت جدی به آن بپردازند.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عزم جدی همگانی مردم و مسئولان نیاز مبرم دارد و دستگاه‌های متولی این موضوع مهم (جوانی جمعیت) باید در فرایند حکمرانی جمعیت و خانواده با جدیت ورود پیدا کنند.

وی افزود: آمارهای جدید نشان می‌دهد بیشترین نرخ باروری و زاد و ولد، مربوط به رژیم صهیونیستی بوده و این آمار یک زنگ خطر است.

غریبی بیان کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در کاهش نرخ جمعیت کشور و تاکید ایشان بر فرزندآوری در سالیان اخیر، قانون حمایت از خانواده تصویب شد و دستگاه‌های مربوط در حوزه ازدواج باید با هم افزایی نسبت به رفع موانع ازدواج و ازدیاد جمعیت گام بردارند.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی، تقویت و حمایت از خیرین ازدواج و گروه‌های مردمی و جهادی فعال در این امر گفت: ترغیب، تشویق و آگاهی بخشی به خانواده‌ها در خصوص فرزندآوری و ایجاد جمعیت جوان به‌عنوان نیروی انسانی مولد و آینده ساز کشور ضروری است.

فرماندار کنگان ادامه داد: ۸۲ فقره پرونده برای دریافت زمین طرح فرزند آوری در اداره راه و شهرسازی کنگان تشکیل شده است.

کد خبر 58032
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار