جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
فرهنگ غدیر در مراکز علمی و آموزشی نهادینه‌سازی شود
بوشهر- دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ غدیر در مراکز علمی و آموزشی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کارگر ظهر پنجشنبه در گردهمایی دبیران اجرایی مناطق شمالی و شهرستان‌های مرکزی استان بوشهر اظهار داشت: دوره‌های آموزشی غدیرشناسی و دیگر آموزشی حوزه امامت و ولایت و تبیین فرازهایی از کتاب نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علی (ع) با هزار و ۲۰۰ موضوع به شیوه برخط برگزار روی بستر سایبری پایگاه اطلاع‌رسانی غدیر استان بوشهر برای نخستین‌بار برگزار می‌شود.

وی افزود: پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر به‌عنوان فراگیرترین پایگاه آموزشی و پژوهشی و تحلیلی، دوره‌های آموزشی تخصصی را از طریق بخش کلاس‌های مجازی به‌صورت برخط ویژه مردم شریف استان بوشهر برگزار می‌کند.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر تصریح کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری با اولویت‌بندی برنامه‌ای و به شیوه کارآمد در سطح هر شهر و روستا صورت پذیرد، عنوان کرد: باید به برنامه‌های با فضیلت و مناسبت‌های دینی و عترتی بپردازیم، هر چند که کارهای فرهنگی در برخی مواقع، دیر بازده است.

کارگر با ابراز اینکه ما نباید سطح مناسبت‌های ایام‌الله را به اندازه هم ببینیم، گفت: ما در رابطه با ترویج و تبیین پیام غدیر یک تکلیف دینی و الهی داریم و باید بالاترین هنر مسئولان فرهنگی و اجرایی این باشد که زمینه مشارکت مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان را در زمینه ترویج پیام غدیر و آموزه‌های دینی و الهی تلاش کنیم.

توجه به فرهنگ غدیر در آموزش‌ها

معاونت آموزشی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: فرهنگ‌سازی باید پایه آموزش‌های ما باشد زیرا تمامی امور ریشه در فرهنگ و آموزه‌های اسلامی و نبوی علوی و فاطمی دارد.

محمد حاجی‌زاده گفت: هدف اصلی ما برای داشتن جامعه تعالی، باید فرهنگ غدیر را در سطح جامعه و مراکز علمی و آموزشی نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام حسین رنجبر، مسئول فرهنگی دفتر امام جمعه و دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر آب‌پخش اظهار کرد: شعار سال را با بهره‌گیری از فرازها و بیانات حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) را در سطح جامعه تبیین کنیم، به آن جهت که مردم و جوانان نیازمند و تشنه این آداب‌ها و آیینی‌های دینی هستند.

شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر نیز از طریق فضای مجازی به شیوه برخط به ارائه گزارش و نظرات خود پرداختند و همچنین علی سلیمانی معاونت فضای مجازی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در رابطه با موضوع طرح یکشنبه‌های علوی با همکاری واحد روابط‌عمومی و امور بانوان ادارت و تیمور یزدان‌شناس، مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان بوشهر در رابطه با موضوع برگزاری مشاعره علوی نکاتی را بیان کردند.

کد خبر 58253
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار