سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ - Tuesday, 21 May 2024
اخبار ویژه :
امروز : 0 خبر
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
امام رضا (ع) اسوه فضائل و الگوی علمای اهل سنت و تشیع است
بوشهر- امام جمعه اهل سنت شهر عسلویه گفت: امام رضا (ع) اسوه فضائل و الگوی علمای اهل سنت و تشیع است.

شیخ ابراهیم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر امام رضا (ع) را الگویی برای امت اسلامی دانست و اظهار داشت: امام رضا (ع) از بزرگان دین مبین اسلام و از عوامل وحدت بخش و مورد توجه فریقین می‌باشند؛ طبیعی است که علمای اهل سنت و تشیع بیانات و سخنان این بزرگواران را سرلوحه امور خود قرار دهند زیرا آنان اسوه فضائل و بسیاری از برکات هستند.

وی افزود: اهل بیت رسول الله (ص) از مشترکات مهم، اسباب و عوامل وحدت در بین مسلمانان هستند، کتاب‌ها و روایات اهل سنت مملو از فضائل و مناقب آن بزرگواران است که از سویی سبب حب و دوستی بوده و از جهتی بی احترامی و اهانتی صورت نمی‌گیرد که در صورت چنین اتفاقی باید در دین آن فرد شک کرد.

امام جمعه اهل سنت عسلویه تصریح کرد: امام شافعی رحمت الله علیه می‌فرماید: «کسی که در نماز صلوات برآن ها نفرستد نماز او محسوب نمی شود».

وی بیان کرد: در جامعه کنونی باید امت‌های اسلامی با وحدت، انسجام و الگو گرفتن از سیره اهل بیت (ع) و خصوصاً امام رضا (ع) این شخصیت بزرگ و اسوه که شمایل و مناقب آن زبانزد عام و خاص است، با دشمنان اسلام و مسلمین مقابله کنند.

محمدی تاکید کرد: اکنون دشمن مذاهب اسلامی مشترک است؛ اولویت‌های مسلمانان وحدت و انسجام و دوری از تفرقه و اختلاف است زیرا هدف او شیعه و یا سنی نیست بلکه هدف ضربه زدن به اسلام و تضعیف مسلمانان است.

کد خبر 58430
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار