جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
عقب‌ماندگی‌های حوزه ورزش بخش ریگ جبران شود
بوشهر- بخشدار ریگ گفت: یکی از اولویت‌های دولت در بخش ریگ جبران بخشی از عقب ماندگی‌های حوزه ورزش است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام محمدی صبح شنبه در نشست بررسی طرح‌ها و وضعیت ورزشی بخش ریگ با حضور مسئولان ورزش و جوانان استان و شهرستان در دفتر امام جمعه گفت: یکی از اولویت‌های دولت در بخش ریگ جبران بخشی از عقب ماندگی‌های حوزه ورزش است.

بخشدار ریگ افزود: طی سال ۱۴۰۱ با حمایت و همراهی نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و توجه ویژه فرماندار پرتلاش شهرستان گناوه و حمایت‌های امام جمعه و تلاش‌های قابل تقدیر مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستان و بخش در راستای ایجاد نشاط در جامعه و تقویت زیر ساخت‌های ورزش در نقاط شهری و روستایی اقدامات مهمی انجام شده است.

احداث چمن‌های ورزشی

وی گفت: احداث پنج مجموعه ورزشی چمن مصنوعی در روستاها و ۲ چمن مصنوعی ورزشی ویژه دانش آموزان در قالب طرح شهید سلیمانی در مدارس شهر بندر ریگ با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد ریال و کاشت مجدد چمن طبیعی، تعویض کفپوش سالن، اصلاح روشنایی، خرید سیستم برودتی سالن ورزشگاه و تجهیز سالن‌های رزمی مجموعه ورزشی شهر از مهمترین اقدامات به عمل آمده در تقویت زیرساخت‌های ورزشی است.

وی یادآور شد: یک مجموعه ورزشی چمن مصنوعی دانش آموزی که سال‌ها به صورت نیمه تمام رها شده بود با پیگیری‌های به عمل آمده و با اعتبار ۵.۵ میلیارد ریال اکنون در مرحله تعیین پیمانکار جهت ادامه عملیات تکمیلی قرار گرفته است.

تحرک و پویایی در جهت رفع کمبودها

بخشدار ریگ خاطرنشان کرد: بخش ریگ علی رغم برخورداری از جوانان مستعد و علاقمند به فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی و افتخار آفرینی تعداد قابل توجهی از آنان در عرصه ملی اما مجموعه ورزشی، فاقد زیر ساخت‌های مناسب بود که پس از آغاز به کار دولت سیزدهم اصلاح زیر ساخت‌ها در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد تحرک و پویایی برای رفع کمبودها در حوزه ورزش هستیم.

بخشدار ریگ ساماندهی ورزشکاران و فعال کردن هیئت‌های ورزشی را از دیگر تلاش‌ها در این حوزه عنوان کرد.

وی در خصوص ضرورت تأمین و تجهیز مکان‌های ورزشی ویژه بانوان در مرکز بخش و روستاهای تابعه همچنین تأمین شبکه روشنایی زمین چمن طبیعی ورزشگاه بر رفع کمبودهای سایر سالن‌های ورزشی تاکید و افزود: در سال مالی ۱۴۰۲ در صورت همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان، این آمادگی را داریم که اعتبار لازم برای رفع سایر کمبودها در حوزه ورزش را تأمین کنیم.

بخشدار بندر ریگ افزود: در حال حاضر چندین روستای این بخش آمادگی خود را برای واگذاری زمین جهت اجرای مجموعه‌های ورزشی اعلام کرده‌اند که ضرورت دارد به نیازهای ورزشی آنها از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان توجه خاصی صورت گیرد و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آمادگی برای مشارکت در اجرای طرح‌های ورزشی در این روستاها را دارد.

ضرورت توجه به مقوله فرهنگ را در فعالیت‌های ورزشی

امام جمعه بندر ریگ در این نشست ضمن تأیید مسائل مطرح شده توسط بخشدار در حوزه ورزش و تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: توجه به مقوله فرهنگ را در فعالیت‌های ورزشی یک ضرورت است.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی نژاد افزود: امروز در راستای حل مشکلات مردم فضای تعامل و همکاری میان مجموعه اداری بخش ریگ حاکم است.

در ادامه این نشست مدیران اداره‌های ورزش و جوانان شهرستان گناوه و ریگ گزارشی از عملکرد نهادهای مربوطه ارائه کردند

مدیرکل ورزش و جوانان استان از خدمات و تلاش‌های به عمل آمده تقدیر کرد و گفت: مسائل مطروحه از جمله موضوع تأمین اعتبار جهت طرح‌های نیمه تمام ورزشی مورد توجه و پیگیری قرار خواهند گرفت.

کد خبر 58538
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار