سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
خاستگاه قیام ۱۵ خرداد اندیشه‌های روحانیت مبارز به رهبری امام بود
بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر گفت: منشأ و خاستگاه قیام ۱۵ خرداد اندیشه‌های روحانیت مبارز به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی صبح دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار داشت: ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ زمینه‌ساز حرکت عظیم و انقلاب اسلامی ملت ایران علیه استعمار، استبداد و استکبار شد.

وی قیام ۱۵ خرداد مردم را سر آغاز انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: مردم در قیام ۱۵ خرداد پرچم دفاع از ولایت، امامت، دین، قرآن و مرجعیت را به اهتزاز درآوردند و سبب شکستن قدرت‌های استبداد و استعمار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه در قیام ۱۵ خرداد نفوذ کلام امام خمینی (ره) مردم را به میدان جهاد هدایت کرد گفت: قیام ۱۵ خرداد تأثیر مهمی بر ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مبارزاتی جامعه آن زمان گذاشت و به تعبیر امام خمینی (ره) قیام ۱۵ خرداد اسطوره قدرت ستمشاهی را در هم شکست.

وی نقش روحانیت در قیام ۱۵ خرداد را مهم دانست و ادامه داد: جایگاه روحانیت در جامعه و پیروی مردم از آنها نقش مهمی در قیام ۱۵ خرداد داشت و منشأ و خاستگاه قیام ۱۵ خرداد اندیشه‌های روحانیت مبارز به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل اهداف دشمنان در شرایط کنونی را تحریف و انحراف مسیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: فتنه‌های گوناگونی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی طراحی شده است که با هدایت‌های مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم ولایت‌مدار در صحنه، توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه اضافه کرد: دشمنان برای ناامیدی و یاس مردم از راهکارها و ضعف‌های مختلف جامعه استفاده می‌کند که باید برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان ضمن افزایش آگاهی و شناخت دشمن با حضور به موقع در صحنه اهداف آنان ناکام شود.

اسماعیلی بیان کرد: دشمن در این شرایط از همه ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کند که به حمدالله مردم فهیم با حضور در صحنه اهداف آنان را خنثی و ناکام کرده‌اند.

وی پاسداری از آرمان‌های امام راحل و شهدای والامقام و تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: یوم‌الله ۱۵ خرداد نقطه عطف و حماسه‌ای ماندگار در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استبداد و استعمار است.

مراسم گرامیداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور استاندار، خانواده معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برگزار شد.

در این آئین پس از مداحی به مناسبت شهدای قیام ۱۵ خرداد مداحی شد.

کد خبر 58594
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار