پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
نیروهای بومی استان بوشهر در اولویت جذب صنایع نفت و گاز قرار گیرند
بوشهر- معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: جذب نیروهای بومی استان بوشهر در اولویت جذب توسط صنایع و پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در این استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کوشش‌تبار ظهر چهارشنبه در نشست با مدیران و کارکنان پتروشیمی در پارس جنوبی با تأکید بر توجه به صنایع به مطالبات مناطق پیرامونی، اظهار داشت: توجه به مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، مطالبه جدی و همیشگی میزبانان صنعت است و امیدواریم در این راستا شاهد اقدامات مؤثر باشیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور بر لزوم تأمین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از استان میزبان تأکید کرد و افزود: کالاها و خدمات مورد نیاز صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر باید از چرخه درون استان تأمین شود و تنها در صورتی که امکان ارائه وجود نداشته باشد، از خارج از استان تهیه شود.

کوشش تبار بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش در صنایع تأکید کرد و گفت: کامل کردن زنجیره ارزش به‌ویژه در صنایع مادر، مورد تأکید وزیر کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: تکمیل زنجیره ارزش سبب می‌شود که اشتغال پایدار ایجاد شده و در بهبود وضعیت فروش و بازاریابی و درآمد ارزی نیز تأثیر به‌سزایی دارد.

کوشش تبار با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود در مذاکرات صورت گرفته با کشورهای حاشیه خلیج فارس، نسبت به مبادلات اقتصادی و صنعتی نیز مذاکرات جدی‌تری انجام شود تا شاهد رشد همکاری‌های تجاری و اقتصادی باشیم.

معاون وزیر کشور بر لزوم جذب و استخدام نیروهای بومی استان در پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی تأکید کرد و افزود: در پتروشیمی بوشهر حدود چهار هزار و ۵۰۰ نیرو فعال هستند که انتظار داریم ۸۵ درصد از شاغلان را نیروهای بومی استان تشکیل دهند.

کوشش تبار گفت: سیاست دولت بر حمایت از مرزنشینان غیور و فداکار است و تمام توان و انرژی خود را برای ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر به این عزیزان به کار می‌بندیم.

کد خبر 58647
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار