جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
فعالان صنایع دستی بوشهر حمایت شوند/ لزوم مهارت‌افزایی کودکان کار
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم مهارت‌افزایی کودکان کار گفت: مسئولان با ارائه تسهیلات مناسب از حوزه صنایع دستی حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به گرامیداشت روز جهانی محیط زیست و صنایع دستی اظهار داشت: صنایع آلاینده با اصلاح کارکرد خود از محیط زیست مراقبت و مسئولان نیز با ایجاد تسهیلات مناسب از تولیدات و بازاریابی در حوزه صنایع دستی حمایت کنند.

وی بر ضرورت مهارت افزایی جوانان در رابطه با صنایع دستی و ایجاد و رونق فضای کسب و کار تاکید کرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به روز جهانی کودکان کار از سازمان بهزیستی خواستار ساماندهی این کودکان شد و همچنین از مجموعه فنی و حرفه ای نیز خواست مهارت‌های لازم به این کودکان ارائه شود.

صفایی بوشهری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر تقویت روحیه ایمان و امید در جامعه اظهار کرد: تقویت ایمان و امید وظیفه تمام نخبگان، هسته‌های انقلاب، فعالان حوزوی و دانشگاهی است و امام راحل با تکیه بر این ۲ اصل انقلاب کردند.

وی افزود: ایمان به خدا موجب اعتقاد و ایمان به راه و هدف می‌شود و امام راحل (ره) نهضت خود را به امید عنایت خداوند و با هدف پیروزی و شکست دشمن آغاز کردند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: دشمن در این اندیشه است که ایمان به خدا را از مردم بگیرد و در همین ارتباط به شدت در عرصه معارف دینی در جامعه ایجاد تشویش می‌کند.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: دشمن برای اینکه مردم را از انقلاب بگیرد در تلاش برای ایجاد یاس، جدایی بین مردم و جامعه و کم رنگ کردن و تحریف هدف‌های انقلاب است.

امام جمعه بوشهر گفت: امروز دشمن برای اینکه ملت ایران به هدفه‌های انقلابی خود دست نیابند درصدد است انقلاب را به بیراهه و گمراهه تبدیل کند.

وی با بیان اینکه اگر یک حرکت امیدوارانه نباشد آن حرکت در آغاز متوقف می‌شود افزود: دشمن برای اینکه حرکت انقلاب را متوقف کند به دنبال گرفتن روح امید از جامعه ایران است همان کاری که انگلیس در بوشهر انجام داد.

صفایی بوشهری یادآور شد: آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل می‌خواهد امید را از ملت ایران بگیرند این در حالی است که این ملت با هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در این چهل و اندی سال از عمر انقلاب با امید به آینده توانستند بزرگترین همجه‌های دشمن را پشت سر بگذارند و امروز به پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش‌های علمی، صنایع دفاعی و عمرانی و سایر بخش‌ها دست یابند.

وی تاکید کرد: هرچند دشمن به دنبال انحراف انقلاب اسلامی است اما جوانان این سرزمین هر روز انقلابی‌تر و استوارتر از گذشته با همان شعارهای انقلابی در عرصه حضور دارند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: شعارهای انقلابی جمهوری اسلامی امروز بعد از ۴۴ سال نه تنها تغییر نکرده بلکه این شعارها جهانی شده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه جبهه بندی دشمن تغییری نکرده است گفت: جهان استکبار، آمریکا و صهیونیزم بین الملل در مقابل ایران قرار دارند و باید با تقویت جبهه داخلی با تمام قدرت در مقابل آنها ایستادگی کرد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: در این شرایط تنها با وحدت کلمه است که می‌توان حرکت روبه پیشرفت انقلاب اسلامی را ادامه داد و نباید فریب دسیسه‌های دشمن را خورد.

وی بر ضرورت وحدت دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم در سایه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب با رفتار انقلابی در راستای ناامیدی دشمن تاکید کرد.

کد خبر 58699
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار