پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
حضور بیشتر مسئولان بین مردم از مولفه‌های احیای سرمایه اجتماعی است
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: سرمایه اجتماعی با حضور بیشتر مسئولان بین مردم، شفاف سازی های معقول و لازم، پاسخگویی به موقع، اطلاع رسانی و روایت گری به هنگام، در جامعه احیا و افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی، «ایمان» و «امید» را به عنوان ۲ قدرت نرم افزاری امام راحل (ره) اشاره فرمودند که با این ۲ قدرت توانست تحولی را در کشور، منطقه اسلامی و جهان ایجاد کند و این دو عنصر می‌تواند ما را برای ادامه راه امام راحل بیشتر امیدوار کند.

امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی به عنوان سه ضلع امید آفرینی

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امید به آینده از مهمترین موارد امروز در جامعه است افزود: ابعاد سه گانه امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی به عنوان سه ضلع امید آفرینی است که در ایجاد امید تأثیر مستقیم دارد.

وی با اشاره به ارتباط امید و امنیت در جامعه یادآور شد: جامعه‌ای که احساس امنیت در آن وجود نداشته باشد نمی‌تواند نسبت به آینده امیدوار باشد و هر کجا احساس امنیت باشد در آنجا امیدواری نیز وجود دارد.

کارآمدی در عمل به گفتار امامین انقلاب

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اهمیت ارتباط کارآمدی و امید در جامعه به عنوان مؤلفه دوم در امید آفرینی اضافه کرد: نظام مقدس اسلامی طی بیش از ۴۳ سال از عمر پربرکت خود در مقابل همه حوادث و وقایع مختلف و متنوع در عرصه‌های گوناگون به اثبات رسانده که، نظامی کارآمد در عرصه‌های مختلف است ولی مراتب قوت و ضعف در این کارآمدی وجود دارد.

امام جمعه گناوه گفت: هر کجا که گفتار امامین انقلاب را انجام داده و جامه عمل پوشانده‌ایم، کارآمدی نظام اسلامی در آن می‌درخشد و هر کجا نتوانستیم این گفتار را عمل کنیم و از آن فاصله گرفتیم، کارآمدی ضعیف بوده است.

وی گفت: اگر چه دولت تلاش‌های زیادی برای امیدآفرینی بین مردم دارد اما در بسیاری از بخش‌ها از جمله معیشت، کسب و کار، اشتغال و تولید گرفتار رنج‌ها و سختی‌هایی هستیم که باعث رنجش خاطر مردم می‌شود و لذا کارآمدی نقش مهمی در امیدآفرینی در جامعه دارد.

حضور بیشتر مسئولان بین مردم از مولفه‌های احیای سرمایه اجتماعی است

امام جمعه گناوه با بیان نقش اعتماد اجتماعی در مسیر ارتقا سرمایه‌های اجتماعی و امید آفرینی گفت: ما مؤلفه‌های اجتناب ناپذیر در رابطه با امیدآفرینی در مسائل اجتماعی داریم و اگر روزی این اعتماد و سرمایه اجتماعی آسیب ببیند در آن جامعه امیدآفرینی معنایی ندارد.

وی اضافه کرد: اعتماد به مردم و مردم محوری، پذیرش خطاها و اشتباهات و محرم دانستن مردم باعث می‌شود که اعتماد و سرمایه اجتماعی در جامعه احیا شود و سیره امامین انقلاب نیز این است که قدر این سرمایه اجتماعی را بدانیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: اگر روزی بین حاکمیت و جامعه فاصله افتاد و مردم نسبت به حاکمیت اعتماد و سرمایه اجتماعی را از دست دادند، امید آفرینی در جامعه معنایی ندارد.

وی با اشاره به شرایط حفظ سرمایه اجتماعی در جامعه گفت: سرمایه اجتماعی با حضور بیشتر مسئولان بین مردم، شفاف سازی های معقول و لازم، پاسخگویی به موقع، اطلاع رسانی و روایت گری به هنگام در جامعه احیا و افزایش می‌یابد.

رونمایی از موشک فراصوت به همت دانشمندان جوان کشور

امام جمعه گناوه با اشاره به رونمایی از موشک فراصوت «فتاح» در کشور ادامه داد: این رونمایی باعث سرگیجه گرفتن صهیونیست‌ها و تحیر و شگفتی جهان شد و یکی از دستاوردهای مهم و افتخارات ارزنده جمهوری اسلامی است.

حضور بیشتر مسئولان بین مردم از مولفه‌های احیای سرمایه اجتماعی است

وی گفت: تاکنون تنها سه کشور چین، روسیه و آمریکا دارای موشک فراصوت بودند که به همت جوانان و دانشمندان جوان کشور ایران چهارمین کشور جهان دارای این موشک شده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی و ملت ایران به دلیل امید آفرینی جوانان و دانشمندان در جامعه است.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد در همه عرصه‌ها از شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت کشور و جوانان و متخصصان داخلی استفاده کرد و مشکلات را حل کرد.

کد خبر 58703
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار