جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
۳ میلیارد ریال برای رفع سوءتغذیه کودکان و مادران در دیر هزینه شد
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از هزینه سه میلیارد ریالی برای کودکان زیر پنج سال و مادران باردار مبتلا به سوءتغذیه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آدمیت‌نسب ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت ایمنی غذا، اظهار داشت: به منظور بهبود وضع تغذیه کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه در خانوارهای نیازمند، شبکه بهداشت و درمان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد برکت، برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال و مادران باردار نیازمند در دست اجرا دارد.

وی گفت: شناسایی کودکان و مادران باردار مبتلا به سوءتغذیه توسط بهورزان خانه‌های بهداشت و مراقبین سلامت پایگاه‌های سلامت انجام و به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می‌شوند که پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی، افراد مبتلا به سو تغذیه تحت پوشش برنامه حمایتی قرار گرفته و مداخله‌های لازم برای بهبود وضعیت تغذیه‌ای آنها انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۳ کودک و مادر باردار دارای سو تغذیه نیازمند از خدمات طرح حمایتی بهره مند شده‌اند، ادامه داد: در همین مدت به منظور رفع سوءتغذیه و تهیه سبد غذایی برای ۶۹ کودک و ۸۴ مادر باردار نیازمند مبلغ ۳ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال هزینه شده است.

وی عنوان کرد: بررسی گزارش عملکرد این برنامه در سال ۱۴۰۱، بیانگر بهبودی ۵۲ درصدی کودکان مبتلا به سو تغذیه و روند وزن‌گیری ۱۰۰ درصد مادران باردار بوده است.

آدمیت‌نسب با بیان اینکه سه درصد کودکان زیر پنج سال شهرستان دیر مبتلا به سو تغذیه شدید هستند، افزود: مشکلات تغذیه‌ای باعث اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی و افت تحصیلی شده که آثار نامطلوبی به جامعه وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: امسال نیز تعداد بیشتری از کودکان و مادران باردار دارای سوءتغذیه تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند و به ترتیب به ۱۰۱ و ۹۲ نفر افزایش یافته است.

کد خبر 58727
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار